Şcoala Gimnazială Ipoteşti a fost din nou certificată ca Eco-Şcoală, în cadrul programului mondial Eco-Schools. Directorul şcolii, Loredana Corjuc, a arătat că documentaţia şi rapoartele instituţiei au fost evaluate de Comisia Naţională de Evaluare cu calificativul „Excelent”, care a confirmat că unitatea de învăţământ îndeplineşte toate condiţiile pentru a rămâne în program şi în următorii doi ani şi că păstrează dreptul de a menţine premiul-simbol „Steagul Verde” până în anul 2020. Certificatul internaţional şi trofeul Eco-Schools vor fi înmânate conducerii şcolii, în cadru festiv, la Seminarul Naţional „Parteneriat în Educaţia pentru Mediu”, care va avea loc în Bucureşti, în data de 29 septembrie a.c.
Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG), membru cu drepturi depline al Fundaţiei de Educaţie pentru Mediu Bucureşti, a informat oficial şcoala din Ipoteşti despre acest lucru, cu menţiunea că Biroul Naţional Eco-Şcoală îi va monitoriza în continuare activitatea în cadrul Programului mondial Eco-Schools.
Unitatea şcolară are obligaţia de a continua derularea acţiunilor de educaţie pentru mediu, de a se reînscrie în următorii doi ani în Programul mondial Eco-Şcoală, prin trimiterea către CCDG a documentelor anuale şi, dacă va dori, va depune o nouă cerere de evaluare în intervalul 1-20 ianuarie 2020. Renunţarea la program înainte de împlinirea celor doi ani implică returnarea Steagului Verde către CCDG, pierderea calităţii de Eco-Şcoală şi a drepturilor ce le conferă acest statut internaţional.
În următorii doi ani, şcoala trebuie să promoveze ariile protejate din judeţul Suceava
Printre „punctele tari” menţionate de preşedintele CCDG, prof. dr. Cornelia Dincă, la evaluarea Şcolii Gimnaziale Ipoteşti, sunt menţionate activităţile de educaţie pentru mediu „interesante, variate şi flexibile” realizate în această unitate de învăţământ, catalogată ca „un laborator al educaţiei pentru mediu, în care se pune accent pe implicarea elevilor în activităţi variate, aceştia având atribuţii clare, pe care şi le-au însuşit cu responsabilitate”.
De asemenea, activităţile cuprinse în planul de acţiune sunt apreciate drept „o adevărată pledoarie pentru o viaţă sănătoasă” şi sunt amintite creaţiile copiilor, din materiale reciclabile sau materiale naturale, valorizate în expoziţii permanente sau temporare.
„Cadrele didactice includ în curriculum teme adecvate pentru a întări educaţia pentru mediu a elevilor, Comitetul de părinţi este implicat în sprijinirea unităţii cu privire la activităţile extracurriculare, copiii au multe cunoştinţe despre mediul înconjurător, adecvate vârstei lor, activităţile realizate au un impact pozitiv asupra copiilor, cu schimbare de comportamente, unitatea şcolară deţine un ambient plăcut şi un spaţiu verde amenajat şi îngrijit cu ajutorul copiilor şi al părinţilor/bunicilor voluntari”, se mai arată în raport.
Ca observaţii şi recomandări, CCDG sugerează şcolii să abordeze şi alte teme din lista celor 12 teme impuse la nivel internaţional; să eticheteze plantele din curtea şcolii pentru cunoaşterea şi recunoaşterea acestora de către copii; să efectueze campanii de popularizare a ariilor protejate din judeţ, atât în rândul copiilor, cât şi al comunităţii şi să realizeze un Jurnal anual Eco-Şcoala, care să cuprindă activităţile realizate şi impresiile copiilor, partenerilor şi ale părinţilor legate de aceste acţiuni de ocrotire a mediului.