Peste 3.500 de copii din comunități sărace din 32 de județe, printre care și Suceava, au explorat în perioada iulie – august, timp de 12 zile, universul fascinant al învățării prin joc, experimente și, mai ales, prin intermediul cărților ilustrate.
Profesori de învățământul preșcolar au susținut, pe bază de voluntariat, modulul educațional ce i-a adus la grădiniță, în timpul vacanței, pe copiii care provin din familii defavorizate.
Atelierele au fost precedate, ca în fiecare an, de traininguri regionale susținute de echipa OvidiuRo și de profesorii-formatori, parte din proiectul „Comunitatea Profesorilor pentru Educație Timpurie”, inițiat de asociație.
„An de an, Atelierele de Vară au, în primul rând, un impact major asupra acelor copii care nu au parte de experiențe de învățare pe timpul verii. Apoi, sunt o oportunitate pentru noi și pentru profesori, deopotrivă, de a ne întâlni, de a învăța unii de la alții și de a transmite mai departe practici adecvate educației timpurii, unde <autonomia> și <explorarea> sunt cuvinte-cheie. Pe scurt, atelierele au însemnat resurse educaționale valoroase care ajung în grădinițe defavorizate, profesori formați pentru dezvoltarea competențelor cheie de comunicare, colaborare cu părinții și Prima Carte pentru acasă pentru copii”, a declarat Maria Gheorghiu, cofondator Asociația OvidiuRo.
Fiecare echipă de profesori care a susținut un atelier de vară în comunitatea sa ori într-o altă comunitate, defavorizată, a primit de la OvidiuRo un kit de resurse educaționale constând în numeroase cărți ilustrate de ficțiune și non-ficțiune, un kit de științe și experimente, numeroase fișe de lucru (individuale și pentru grupă), precum și câte o carte pentru acasă, pentru fiecare copil. OvidiuRo a asigurat, de asemenea, contravaloarea gustării zilnice pe toată perioada atelierului.
„Susținem fiecare profesor de învățământ preșcolar care lucrează cu copii defavorizați și este deschis să se dezvolte profesional, care vrea să transmită mai departe ceea ce învață și, nu în ultimul rând, este dispus să investească timp și energie – căci totul se întâmplă pe bază de voluntariat. Căutăm cât mai mulți profesori pasionați și dedicați, pentru că din toamna aceasta continuăm cu același set de intervenții, pe care le-am încorporat într-un concept ambițios: vrem să aducem, până la finalul anului, 200 de GrădiBiblioteci în grădinițe rurale și urbane, unde resursele lipsesc și să dăruim 40.000 de cărți copiilor care nu au nici o carte acasă”, a continuat Maria Gheorghiu.
Asociața OvidiuRo își propune ca fiecare copil sărac să beneficieze de educație timpurie de calitate și să devină, astfel, un membru activ al societății românești.