În noul an şcolar, pe lângă numeroasele proiecte aflate deja în derulare,Colegiul Naţional “Nicu Gane” din Fălticeni este partener în patru noi proiecte Erasmus+ în urma evaluării aplicaţiilor propuse pentru perioada 2018-2020.
Prof. Ioan Caulea, responsabilul de proiecte europene al Colegiului Naţional “Nicu Gane” Fălticeni, a declarat:“Proiectele Erasmus+ au ca scop îmbunătăţirea calităţii şi consolidarea dimensiunii europene în educaţie, încurajarea învăţării limbilor străine şi a cooperării transnaţionale între şcoli, promovarea conştiinţei interculturale şi a inovaţiei în ceea ce priveşte metodele pedagogice şi tehnicile informaţionale. Aceste proiecte sunt promovate şi susţinute financiar de către Comisia Europeană prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, se derulează în învăţământul preuniversitar şi implică un număr mare de persoane: elevi, părinţi, toate categoriile de personal didactic, comunitatea locală, asociaţii nonguvernamentale. Dimensiunea europeană a educaţiei este reflectarea unei realităţi care exercită presiuni, determinându-ne să întreprindem măsuri pentru a-i sprijini pe tineri să găsească modalităţi de răspuns la provocările lumii contemporane”.
Promovarea cetăţeniei europene active
În proiectul “Good Morning Europe”, coordonat de Lycée “P. Serusier” dinCarhaix, Franţa, fălticenenii vor avea ca parteneri şcoli din Turcia, Italia, Spania, situate departe de principalele oraşe europene, în regiunile periferice ale Europei, pe insule sau în zonele rurale. Proiectul vizează realizarea unei reţele de creaţie radio, elevii şi profesorii urmând să comunice prin intermediul radioului. Întreaga producţie radiofonică va fi realizată de elevii implicaţi în proiect.
Al doilea proiect, “Building Equality Over Diversity”, coordonat de Istituto Tecnico Industriale “E.Majorana”, Grugliasco, din Italia are ca parteneri colegiul fălticenean şi instituţii de învăţământ din Cordoba şi Sevilla, Spania şi Selçuklu, Turcia.Acest proiect de parteneriat multilateral vizează favorizarea integrării şi incluziunii sociale, promovarea unei cetăţenii europene active şi experimentarea unor noi metode de învăţare.
Cel de-al treilea parteneriat Erasmus+, “Creating Competent Citizens Using 4Cs”, având drept coordonator I Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Broniewskiego w Bolesławcu, Polonia, are parteneri din Italia, Portugalia, Spania şi Suedia. Scopul principal al proiectului este de a dezvolta competenţe de comunicare, colaborare, creativitate, gândire critică la elevi prin organizarea şi desfăşurarea de activităţi care ar trebui să motiveze şi să educe tinerii pentru cetăţenia activă şi participarea la viaţa politică, economică şi socială a Uniunii Europene.
Ultimul proiect în care este implicat în anul şcolar 2018-2019 colegiul fălticenean este intitulat “Neverland...Make It Real! (Ne.M.I.R.)”coordonat de Liceo Statale “P. E. Imbriani”, Avellino, Italia, partenerii fiind din Croaţia, Grecia şi Spania. Proiectul vizează formarea elevilor pentru a fi cetăţeni mai buni, participând activ la crearea unor „recomandări” pe care le vor distribui şi le vor face cunoscute la nivelul comunităţilor acestora. În „Neverland”, elevii vor participa la un guvern european ideal, participând la ateliere de lucru, intervievând profesionişti, scriind „recomandări”, abordând problemele sociale şi culturale ale ţărilor lor şi ale partenerilor lor, pentru a promova egalitatea socială și non-discriminarea culturală.
Parteneriatele internaţionale cresc prestigiul şcolii
Directorul instituţiei de învăţământ din Fălticeni, prof. Cristina Nechifor, a subliniat că “antrenarea elevilor şcolii noastre în activităţi de anvergură internaţională a dus şi va duce la înţelegerea existenţei şi valorizarea multiculturalismului, oferindu-le şanse de afirmare la nivel european. Creşterea prestigiului şcolii vine şi ca o consecinţă a acestor parteneriate internaţionale, imaginea acesteia fiind promovată atât la nivel naţional, cât şi european, îmbunătăţindu-se astfel, pe de-o parte, relaţiile cu organismele instituţionale şi cu autorităţile publice locale, pe de altă parte, atrăgând atenţia comunităţii locale asupra unor rezultate deosebite obţinute de elevii noştri îndrumaţi de un corp didactic de excepţie”.