În unitățile de învățământ din județ, pregătirile pentru noul an școlar au intrat în linie dreaptă.
Directorii au demarat lucrări pentru ca elevii să fie primiți în cele mai bune condiții, zugrăvirea sălilor de clasă, lucrările de igienizare sau reparaţii ale mobilierului fiind câteva dintre măsurile întreprinse.
Potrivit datelor transmise de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava, igienizarea spaţiului şcolar interior şi exterior s-a realizat în 98% din școli, în 46% din şcoli s-au efectuat sau sunt în curs lucrări de reparații curente la acoperişuri, garduri, grupuri sanitare, spații auxiliare, internate etc., în 19% din şcoli s-au efectuat lucrări de reabilitări/ consolidări, iar în 11% din şcoli s-au efectuat lucrări de construcţie/ extinderi.
73% dintre unitățile din județ au achiziționat materiale şi echipamente ale cabinetelor, dotări cu materiale şi echipamente ale laboratoarelor - 73%, dotări cu materiale şi echipamente ale bibliotecilor - 66%, dotări cu materiale şi echipamente ale sălilor de sport - 81%.
Cât privește necesarul de combustibil (solid, lichid, gazos) pentru încălzirea şcolilor în perioada de iarnă, acesta este asigurat de către administraţia locală.
IȘJ transmite că până la acest moment a fost asigurat necesarul de lemn ori combustibil lichid pentru încălzire în 96% din şcoli și nu sunt semnalate situaţii în care şcolile să nu poată asigura combustibilul necesar încălzirii pentru perioada de iarnă.
Stadiul programelor PNDL
Prin programul PNDL s-au aprobat pentru învăţământul sucevean sume importante de bani pentru investiții. Prin PNDL I, 2015-2019, au fost alocați 136.688.380,02 lei, fiind înscrise 111 şcoli în program, iar prin PNDL II, 2017-2020, sunt alocați 191.477.779,058 lei, cu participarea a 123 şcoli din județ.
Un număr de 21 de şcoli au implementat proiectul din PNDL I în proporţie de 100%, 24 şcoli în proporţie de 90%, iar 19 şcoli au recepţionat deja lucrările.
În PNDL II, o şcoală a realizat lucrări în proporție de 100% şi a efectuat recepţia, iar două școli au efectuat lucrări în proporţie de 90%.
„În condiţiile în care Primăriile şi Consiliile Locale gestionează bugetul şcolilor şi administrează toate resursele materiale, fiecare manager școlar/ echipă managerială a căutat să eficientizeze relaţia de comunicare şi colaborare cu administraţia locală şi să găsească soluţii pentru problemele specifice”, informează IȘJ Suceava.