Soluţia podurilor provizorii, din tuburi, se dovedeşte nefericită, atât pentru circulaţia publică, cât şi pentru şantierul deschis în vederea reparaţiilor la podul mare de la Milişăuţi.
În urma avertizărilor cu privire la o nouă creştere a debitului râului Suceava, cauzată de ploile abundente din zona de munte, podul deschis circulaţiei publice a devenit din nou inutilizabil, de duminică seară. Pentru că şoferii au continuat să circule pe pod duminică noapte, deşi debitul era crescut, ieri dimineaţă s-au luat măsuri de blocare a accesului, cu balast.
Ieri după-amiază, când debitul râului Suceava a mai scăzut, circulaţia a fost reluată.
Podul construit în baza parteneriatului public-privat dintre Primăria Milişăuţi şi firma Test Prima a fost deschis prima dată pe 19 iulie, însă a putut fi folosit doar timp de patru zile. Ploile abundente au dus şi atunci la creşterea foarte mare a debitului râului Suceava, astfel că pe 23 iulie podul provizoriu este deja acoperit de apă.
Podul a fost înălţat cu încă un rând de tuburi, iar de pe 21 august a fost redeschis.
La Milişăuţi, există şi un al doilea pod provizoriu, aflat la aproximativ 70 de metri de celălalt. Acesta este un pod tehnologic executat de firma care şi-a adjudecat licitaţia pentru refacerea podului mare, de pe DN 2H Milişăuţi-Rădăuţi, SC Geiger Transilvania SRL din Sibiu. Firma şi-a asumat prin contract obligaţia de a face şi un pod provizoriu, un pod tehnologic pe care însă nu l-a deschis circulaţiei publice. Podul a fost amenajat pentru a se putea efectua lucrările la podul mare.
Ieri, acest pod era acoperit deja pe jumătate de ape şi afectat de aluviunile venite din amonte.
Specialiştii în drumuri spun că aceste soluţii provizorii sunt în mod normal viabile şi puteau asigura o soluţie de trafic în cele câteva luni până când podul mare va fi redeschis. Aceste creşteri mari şi repetate ale debitului râului Suceava au dat însă peste cap calculele.
Pentru şoferii care circulă de la Suceava spre Rădăuţi ori între alte localităţi, aceste explicaţii nu sunt digerate câtuşi de puţin. O altă realitate pe care nu ar trebui să o omitem este că, din păcate, cu vremea nu se poate pune nimeni.
Podul mare de pe DN 2H a fost afectat grav de inundaţiile de la finele lunii iunie. Traficul a fost închis din dimineaţa zilei de 1 iulie.
Podul a fost construit în anul 1962, iar semne ale degradării sale au început să fie observate de câţiva ani.
Firma care şi-a adjudecat licitaţia pentru a repara podul mare are termen de execuţie a lucrării de 21 de săptămâni, începând cu 23 iulie 2018.