Lucrări care presupun montarea a 2.400 de traverse de lemn noi pe sectorul de cale ferată Rădăuţi-Putna au fost demarate din această săptămână. Lucrările sunt executate de firma SC Construcţii Feroviare SA, care şi-a adjudecat licitaţia pentru această lucrare care ar urma să se întindă pe durata a două luni de zile.
În urma acestei noi investiţii, pe sectorul de cale ferată de la Rădăuţi la Putna viteza minimă de circulaţie va urca de la 40 la 60 de kilometri la oră.
Aceste lucrări au fost anunţate din ziua inaugurării trenului Suceava – Putna. Pe 14 august, Radu Pipa, directorul Regionalei CFR Iaşi Infrastructură, declara că lucrările la linie nu se opresc odată cu punerea în circulaţie a primelor trenuri. Acesta explica faptul că pentru a se putea face o concurenţă serioasă transportului auto este nevoie de creşterea vitezei de circulaţie pe sectorul Rădăuţi-Putna, iar lucrările vor fi demarate imediat. Este de apreciat că aceste lucrări s-au început chiar foarte repede.
De la Suceava Nord la Dorneşti, pe magistrala 500, se circulă cu 100 de km/h, linia fiind foarte bună, astfel că per ansamblu se va ajunge la o viteză medie decentă. Asta cu atât mai mult cu cât este vorba de un tren cu multe opriri.
De altfel, trenurile Suceava-Putna s-au bucurat de succes în primele zile. La mai multe curse, automotorul Desiro „Săgeată albastră” a avut mai mulţi călători decât numărul de locuri pe scaune.
Deocamdată, CFR Călători asigură două trenuri pe sens pe ruta Suceava-Putna, astfel că există suficienţi timpi liberi pe linie, care permit efectuarea lucrărilor de schimbare a traverselor. După ce se vor face şi noile lucrări, se vor căuta soluţii pentru suplimentarea numărului de curse.
Directorul Regionalei de Călători CFR Iaşi, Constantin Axinia, declara la inaugurare că automotorul alocat acestei linii a fost găsit cu mari eforturi, având în vedere criza mare de material rulant a companiei. În aceste condiţii, rămâne de văzut ce soluţii se vor găsi pentru suplimentarea trenurilor. Actualele trenuri asigură ore bune doar pentru cei care circulă dinspre Putna şi Rădăuţi spre Suceava, nu şi pentru cei care ar vrea să ajungă de la Iaşi sau Suceava la Mănăstirea Putna. Nu este exclus nici ca în viitorul apropiat linia să fie scoasă la licitaţie pentru un operator privat.
Trenurile de la Suceava la Putna fac în momentul de faţă puţin peste două ore, iar îmbunătăţirea liniei va reduce şi acest timp de parcurs.