Ziua de ieri a fost una de îngroşat în calendar la Milişăuţi, două poduri provizorii peste râul Suceava fiind deschise pentru trafic.
În primul rând este vorba de podul construit în baza parteneriatului public-privat dintre Primăria Milişăuţi şi firma Test Prima, care este la a doua deschidere.
Acest pod din două rânduri de tuburi a fost deschis prima dată pe 19 iulie, însă a putut fi folosit doar timp de patru zile. Ploile abundente au dus la o nouă creştere foarte mare a debitului râului Suceava, astfel că pe 23 iulie podul provizoriu a fost deja acoperit de apă.
S-au făcut noi lucrări, iar acum podul este construit din 85 de tuburi. Acesta a fost înălţat şi este ceva mai lat, însă doar pentru o singură maşină, cu circulaţie alternativă.
Debitul râului Suceava a mai scăzut, astfel că, dacă nu mai cad precipitaţii abundente, nu ar mai trebui să apară probleme.
Există şi un al doilea pod provizoriu, aflat la aproximativ 70 de metri de celălalt. Acesta este un pod tehnologic executat de firma care şi-a adjudecat licitaţia pentru refacerea podului mare, de pe DN 2H Milişăuţi-Rădăuţi, SC Geiger Transilvania SRL din Sibiu. Firma şi-a asumat prin contract obligaţia de a face şi un pod provizoriu, un pod tehnologic care să asigure traficul până când podul mare va fi reparat.
Acest pod va fi deschis însă doar pe anumite perioade de timp, pentru că în rest va face parte din şantierul pe care se va lucra pentru podul mare.
Primarul din Milişăuţi, Mircea Laurus, a subliniat că podul construit în baza parteneriatului public-privat dintre Primăria Milişăuţi şi firma Test Prima este deschis cu prioritate pentru localnici, pentru a ajunge la terenurile agricole şi a-şi strânge culturile.
Totuşi, nu există restricţii pentru traficul uşor, ci doar pentru traficul greu.
În privinţa podului mare de pe DN 2H, cel afectat grav de inundaţiile de la finele lunii iunie, lucrarea va consta în înlocuirea completă a pilonului afectat. Asta înseamnă că pilonul va fi decopertat de straturile superioare, scos din albie şi înlocuit cu altul nou. Termenul de execuţie a lucrării este de 21 de săptămâni, începând cu 23 iulie 2018.
Lucrările pregătitoare au fost în mare executate astfel că în curând ar urma să înceapă efectiv lucrarea la podul mare.
Până atunci, se speră că aceste soluţii provizorii vor asigura un trafic cât de cât decent. Chiar dacă foarte contestate, aceste poduri provizorii sunt singura soluţie pe termen scurt în astfel de situaţii, spun specialiştii în drumuri.
În urma ploilor abundente şi a creşterii nivelului apelor râului Suceava din zilele de la final de iunie, unul dintre pilonii podului de la Milişăuţi a fost afectat, în carosabil au apărut fisuri, astfel că traficul pe DN 2H a fost întrerupt în dimineaţa zilei de 1 iulie.
Podul a fost construit în anul 1962, iar semne ale degradării sale au început să fie observate de câţiva ani.