Asistenţii personali ai persoanelor cu handicap, angajaţi ai Primăriei Suceava, nu au primit tichetele de vacanţă în iulie, când s-au acordat funcţionarilor din primărie, ci le vor primi după încheierea sezonului estival. Viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi a declarat, ieri, că asistenţii personali vor primi tichetele în septembrie-octombrie. „Aşa s-a decis, să se acorde tichetele de vacanţă în două etape, întâi funcţionarii primăriei, apoi asistenţii personali. Legea spune că trebuie acordate până în noiembrie, noi le vom da în septembrie-octombrie. Sunt valabile un an de zile”, a spus viceprimarul Harşovschi.
Din cei 1.124 de salariaţi care au dreptul, conform legii, la vouchere de vacanţă, aproximativ 700 sunt funcţionari publici şi personal contractual care lucrează efectiv în Primăria Suceava, iar în jur de 400 sunt asistenţi personali ai persoanelor cu handicap. Conform legislaţiei, toţi salariaţii din sistemul public beneficiază de indemnizaţie de vacanţă sub formă de vouchere egală cu valoarea salariului minim brut, respectiv 1.450 de lei pentru un salariat. Paradoxal este că, deşi funcţionarii din primărie au un venit salarial mai mare, comparativ cu asistenţii personali, care primesc 1.100-1.300 de lei, la acordarea voucherelor tot cei cu bani mai puţini au rămas cu vacanţele pentru sezonul de toamnă-iarnă. Decizia administraţiei locale este greu de înţeles, în condiţiile în care mulţi dintre asistenţii personali sunt mame ale unor copii cu diverse tipuri de dizabilităţi, pentru care vara este anotimpul potrivit pentru vacanţă.
Menţionăm că primarul şi cei doi viceprimari nu beneficiază, conform legii, de vouchere de vacanţă, ei având statut de aleşi locali.