242 de cadre didactice din judeţ cu rezultate bune şi foarte bune la catedră vor primi un bonus financiar de 25% din salariul de bază, pentru o perioadă de cinci ani, începând cu luna septembrie a acestui an. Este vorba despre profesori, dar și personal didactic auxiliar (trei cazuri) cărora li s-au aprobat dosarele pentru a obţine gradaţie de merit, drepturi băneşti ce le revin acelora care au dovedit implicare în activităţile de la școală, în inițierea unor proiecte școlare sau au obţinut performanţe deosebite cu elevii lor.
La începutul acestei veri, 312 profesori din judeţ au depus dosare în vederea obţinerii gradaţiei de merit, în urma evaluării, o parte dintre acestea fiind respinse.
239 de gradații de merit au fost repartizate cadrelor didactice, cele mai multe - 94 - fiind adjudecate de profesorii pentru învățământul preșcolar și primar, iar alte 20 au fost alocate personalului de îndrumare și control.
Trei gradații au fost repartizate personalului didactic auxiliar.
Punctaj maxim - 110 - a obținut prof. de limba franceză Corina Cristina Atofanei, de la Liceul Teoretic „Ion Luca” Vatra Dornei, urmată de insp. de limba și literatura română Isabel Georgiana Vintilă, cu 109 puncte, și de prof. de geografie Marcel Porof, de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, cu 108,5 puncte.
Criterii
Gradația de merit se acordă prin concurs pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul Inspectoratului Şcolar şi se atribuie pe o perioadă de 5 ani, potrivit Legii educației.
La concursul pentru acordarea gradației de merit au acces profesorii cu vechime de cel puțin 5 ani, evaluați cu calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar, fără sancțiuni disciplinare sau penale “în perioada pentru care se realizează evaluarea” şi care au performanţe în: inovarea didactică, în pregătirea preşcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinşi la competițiile școlare recunoscute de Ministerul Educației. De asemenea, sunt punctate activitățile de prevenire şi combatere a abandonului și părăsirii timpurii a şcolii, de integrare a copiilor cu cerințe educaţionale speciale şi/ sau cu tulburări de învăţare în învăţământul de masă.
La acordarea gradației mai sunt punctate iniţierea şi managementul unor proiecte şcolare care au condus la consolidarea culturii şcolare centrate pe progres, cooperare şi incluziune.
La concurs a participat şi personalul didactic auxiliar cu vechime de cel puţin 5 ani, cu performanţe în activitate şi calificativul „Foarte bine” în fiecare an şcolar din perioada evaluată.
Printre elementele de noutate față de sesiunea anterioară se află creșterea punctajelor pentru anumite criterii de evaluare (performanțe dovedite în pregătirea preșcolarilor și elevilor distinși la olimpiade și concursuri școlare, participarea – în calitate de autor/ coautor – la elaborarea de manuale școlare și alte resurse educaționale, rezultate deosebite obținute în pregătirea preșcolarilor/ elevilor din categorii dezavantajate), precum și stabilirea unui punctaj minim de 65 de puncte (dintr-un total de 110 posibile) pentru acordarea gradației de merit.