Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple şi Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Suceava vor avea program de lucru cu publicul în perioada minivacanţei de Sf. Maria, acordată de Guvern pentru angajaţii din sistemul bugetar. Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, ieri, că angajaţii din cele două servicii publice comunitare vor avea liber doar în data de 15 august, în zilele de 16 şi 17 august urmând să vină la lucru. Adomnicăi a explicat că, pe de o parte, la aceste servicii există deja programări pentru 16 şi 17 august, iar pe de altă parte, în condiţiile în care numai la Paşapoarte se prelucrează circa 400 de cereri pe zi, o vacanţă de 3 zile ar aduce un decalaj de aproape 1000 de cereri. „La Paşapoarte se va lucra cu toate staţiile şi în zilele de 16 şi 17 august”, a precizat prefectul.
În ceea ce priveşte serviciile de Stare Civilă şi cel de Evidenţa Populaţiei din cadrul Primăriei Suceava, secretarul Ioan Ciutac a declarat, ieri, că în cele două zile libere la Starea Civilă va fi un funcţionar de serviciu pentru înregistrarea naşterilor şi deceselor şi că vor fi oficiate căsătoriile programate.
La Evidenţa Populaţiei, în schimb, nu vor fi eliberate cărţi de identitate deoarece sistemul naţional nu lucrează. Potrivit lui Ciutac, pentru cărţi de identitate se primesc aproximativ 120 de cereri pe zi, iar la starea civilă sunt înregistrate circa 100 de documente zilnic.
Recomandări pentru evitarea aglomeraţiei
Pentru evitarea aglomeraţiei la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple, prefectul Mirela Adomnicăi recomandă solicitanţilor să utilizeze sistemul de programări online, la adresa www.epaşapoarte.ro, pe cele două staţii de lucru. Astfel se poate face câte o programare pentru fiecare titular de paşaport. La sediul serviciului sunt eliberate zilnic bonuri cu numere de ordine şi intervalul orar.
Pentru eliberarea paşapoartelor, prefectul recomandă folosirea facilităţii de primire a paşaportului electronic la domiciliu, prin poştă, pentru a evita aglomeraţia de la unicul ghişeu existent în acest sens. Tariful serviciului este 10 lei. Taxa de eliberare a paşaportului se poate achita la Trezoreria municipiului Suceava, prin internet banking (cu excepţia paşaportului temporar), ordin de plată, CEC Bank şi la oficiile poştale din localitatea de domiciliu.
Cei care au programare la prima oră pot apela la achitarea taxei în ziua precedentă deoarece la sediul serviciului există un singur ghişeu de trezorerie, suprasolicitat la începutul programului.
Tot pentru fluidizarea activităţii, pentru paşapoarte temporare la copii sub 14 ani se poate depune cererea de către părinţi, aceştia trebuind să prezinte două fotografii ale minorului, fără a fi necesară prezenţa acestuia. Fotografiile trebuie să fie color, identice, cu dimensiunile 3,5 x 4,5 cm.
Pentru evitarea consumării timpului pentru completarea declaraţiilor de pierdere a documentelor anterioare, precum şi pentru completarea proceselor verbale de sancţionare, în cazul celor aflate în termen de valabilitate, este util de ştiut că documentele de călătorie deţinute anterior, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat, trebuie prezentate pentru anulare, apoi se distrug de către titular sau se păstrează în condiţii de siguranţă, evitându-se pierderea sau furtul acestora.