Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 27 iul 2018 - Anul XXIII, nr. 167 (6877)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9767 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7456 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Discuţii

Zvonuri privind introducerea trenului de epocă de la Suceava la Putna, de Sfânta Maria

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Trenul de epocă „Moldoviţa” ar putea circula de Sfânta Maria pe ruta Suceava - Putna şi retur. Discuţii pe această temă s-au purtat, dar până acum nu există nimic oficial în acest sens, astfel încât subiectul este în suspans. Reprezentanţii Regionalei CFR Călători Iaşi, singurii în măsură să ofere detalii pe această temă, nu au putut fi contactaţi ieri.

Acest tren de epocă a mai circulat în Bucovina şi în urmă cu 7 ani. În vara lui 2011 trenul de epocă „Moldoviţa” a efectuat mai multe curse pe rutele Suceava - Cacica şi Suceava - Putna.

Trenul de epocă „Moldoviţa”, tractat de cea mai veche locomotivă pe aburi din România, construită în anul 1926, are cinci vagoane de epocă, construite între anii 1885-1890.

Trenul „Moldoviţa” este compus dintr-un vagon poştă, un vagon salon şi câte un vagon pentru clasele I, II şi III. Interioarele vagoanelor au fost refăcute şi reconstruite în totalitate după modelul celor de la sfârşit de secol XIX.

Având în vedere atât vechimea locomotivei, cât şi a vagoanelor, trenul „Moldoviţa” poate circula cu o viteză de aproximativ 30 de km/h.

În urmă cu 7 ani, preţul unui bilet pe ruta Suceava - Cacica a fost de 10 lei pentru o călătorie la clasa II şi de 16 lei la clasa I (vagonul salon), în timp ce pe traseul Suceava - Putna, preţul a fost de 14 lei pentru o călătorie la clasa a II-a.

Prezent la inaugurarea curselor din 2011, directorul Regionalei CFR Călători Moldova, Constantin Axinia, a spus că trenul „Moldoviţa” este cel mai original tren de epocă din România.

„Vagoanele trenului au fost reconstruite din vechile vagoane care erau împrăştiate prin ţară şi vreau să spun că tot ce ţine de partea de rulare este original. Nu există tehnologie modernă. Astfel, am reuşit să facem cel mai original tren de epocă din România”, a spus Constantin Axinia, care a adăugat că trenul are o capacitate de 100 de călători.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Zvonuri privind introducerea trenului de epocă de la Suceava la Putna, de Sfânta Maria.
 Vizualizări articol: 3194 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 7 voturi
Zvonuri privind introducerea trenului de epocă de la Suceava la Putna, de Sfânta Maria5.057

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei