Trenul de epocă „Moldoviţa” ar putea circula de Sfânta Maria pe ruta Suceava - Putna şi retur. Discuţii pe această temă s-au purtat, dar până acum nu există nimic oficial în acest sens, astfel încât subiectul este în suspans. Reprezentanţii Regionalei CFR Călători Iaşi, singurii în măsură să ofere detalii pe această temă, nu au putut fi contactaţi ieri.
Acest tren de epocă a mai circulat în Bucovina şi în urmă cu 7 ani. În vara lui 2011 trenul de epocă „Moldoviţa” a efectuat mai multe curse pe rutele Suceava - Cacica şi Suceava - Putna.
Trenul de epocă „Moldoviţa”, tractat de cea mai veche locomotivă pe aburi din România, construită în anul 1926, are cinci vagoane de epocă, construite între anii 1885-1890.
Trenul „Moldoviţa” este compus dintr-un vagon poştă, un vagon salon şi câte un vagon pentru clasele I, II şi III. Interioarele vagoanelor au fost refăcute şi reconstruite în totalitate după modelul celor de la sfârşit de secol XIX.
Având în vedere atât vechimea locomotivei, cât şi a vagoanelor, trenul „Moldoviţa” poate circula cu o viteză de aproximativ 30 de km/h.
În urmă cu 7 ani, preţul unui bilet pe ruta Suceava - Cacica a fost de 10 lei pentru o călătorie la clasa II şi de 16 lei la clasa I (vagonul salon), în timp ce pe traseul Suceava - Putna, preţul a fost de 14 lei pentru o călătorie la clasa a II-a.
Prezent la inaugurarea curselor din 2011, directorul Regionalei CFR Călători Moldova, Constantin Axinia, a spus că trenul „Moldoviţa” este cel mai original tren de epocă din România.
„Vagoanele trenului au fost reconstruite din vechile vagoane care erau împrăştiate prin ţară şi vreau să spun că tot ce ţine de partea de rulare este original. Nu există tehnologie modernă. Astfel, am reuşit să facem cel mai original tren de epocă din România”, a spus Constantin Axinia, care a adăugat că trenul are o capacitate de 100 de călători.