Trei elevi de liceu au fost premiaţi în cadrul Sesiunii de Comunicări Ştiinţifice la geografie, pentru elevii din învăţământul liceal, competiţie care s-a desfăşurat în perioada 8-12 iulie, la Cumpăna, judeţul Constanţa.
Cel mai bun rezultat îi aparţine elevului Tudor Nicolae Lăzărescu, din clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, pregătit de prof. Luminiţa Mirela Lăzărescu şi prof. dr. Constantin Cocerhan. Acesta a prezentat lucrarea „Calitatea locuirii în mediul urban – studiu de caz: Municipiul Rădăuţi”.
Menţiune din partea Ministerului Educaţiei a obţinut Lavinia Vicovan, din clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, îndrumată de prof. Luminiţa Mirela Lăzărescu, aceasta pregătind lucrarea ”Potenţialul turistic al comunei Putna şi valorificarea acestuia”.
Cu Premiul special din partea Societăţii Române de Geografie s-a întors Adrian Gheorghiţă, din clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, coordonat de prof. dr. Constantin Cocerhan şi prof. Felicia Vranău, care a participat cu lucrarea „Particularităţi ale reliefului în sectorul Păltinoasa - Masivul Ciungi, cu observaţii asupra unor riscuri şi hazarduri geomorfologice”.
Elevii au pregătit proiecte de cercetare
Etapa naţională a cuprins două probe – realizarea unei lucrări şi prezentarea acesteia, fiecare având o pondere de 50% din nota finală.
Liceenii au prezentat lucrări cuprinzând aspecte din orizontul local al judeţului de provenienţă, acestea fiind realizate prin studiul mai multor materiale biografice şi observaţii directe, în teren.
Elevii au fost însoţiţi, la Constanţa, de prof. Luminiţa Lăzărescu.
Potrivit acesteia, „cei trei elevi s-au prezentat foarte bine, concurenţa a fost foarte ridicată, astfel că diferenţele dintre premiul III şi menţiune sau dintre menţiune şi premiul special au fost foarte mici. Elevii au pregătit lucrările de acasă, proiecte ce au presupus multă muncă, cercetare, prelucrare de date. Nu în ultimul rând, membrii comisiei au pus mare accent pe originalitatea subiectului abordat”.
Concursul de comunicări ştiinţifice pentru elevii claselor liceale s-a desfăşurat pe trei secţiuni - geografie fizică, geografie umană, geografia mediului.
113 elevi din 37 de judeţe ale ţării s-au prezentat în competiţie.
Potrivit organizatorilor, lucrările respectă toate etapele unei cercetări, fiind echivalentul unei olimpiade, însă pe partea de cercetare.
Printre altele, Concursul de comunicări ştiinţifice pentru elevii de liceu, la disciplina geografie, are ca obiective dezvoltarea capacităţii de comunicare şi dialog şi dezvoltarea spiritului de competiţie şi fair-play.