543 de preşcolari şi elevi din Suceviţa, Rădăuţi şi Câmpulung Moldovenesc, dar şi părinţilor acestora, vor beneficia de servicii educaţionale speciale, consiliere şi sprijin, activităţi extracurriculare şi suport material în cadrul unui proiect european în valoare de peste un milion de euro.
Proiectul se va desfăşura până în luna mai 2021, beneficiari fiind 99 de preşcolari de la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Vatamaniuc” Suceviţa, 444 de elevi de la Şcoala Profesională Specială Câmpulung Moldovenesc şi Şcoala Gimnazială Specială „Sf. Stelian” Rădăuţi, dar şi părinţii acestora.
Conferinţa de lansare a proiectului a avut loc vineri, 6 iulie, la Casa Corpului Didactic (CCD) Suceava, instituţie care are calitatea de beneficiar al proiectului.
Prof. Elena Manuela David, directoarea CCD „George Tofan”, a menţionat că „Proiectul <Pro Educaţie! – Măsuri educaţionale integrate pentru stimularea accesului la educaţie a copiilor aparţinând unor grupuri vulnerabile> vizează prevenirea şi diminuarea părăsirii timpurii a şcolii şi îi are ca parteneri pe Inspectoratul Şcolar Suceava şi Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională Suceava”.
La rândul său, prof. Maria Teodoreanu, managerul acestui proiect, a arătat că obiectivul „Pro Educaţie!” constă în prevenirea şi diminuarea părăsirii timpurii a şcolii pentru 543 de preşcolari şi elevi din cadrul celor trei unităţi de învăţământ.
În cele trei unităţi beneficiare va fi implementată la nivel pilot o metodologie de tip „Grădiniţă şi şcoală prietenoasă”, pentru ca atracţia pentru studiu a preşcolarilor şi elevilor să crească. De asemenea, prin proiect se vor achiziţiona echipamente în cele trei şcoli (copiatoare, laptopuri etc.), iar o altă componentă constă în conştientizarea importanţei educaţiei în rândul elevilor şi al preşcolarilor, dar şi al părinţilor lor.
”Părinţii vor primi consiliere şi vom încuraja dialogul şcoală - familie - comunitate, de care va fi responsabil CJRAE. Totodată, beneficiarii vor primi sprijin material concretizat în pachete cu rechizite, haine, încălţăminte, vor participa la programe de educaţie pentru sănătate, igienă, nutriţie etc.”, a mai explicat Maria Teodoreanu.
Potrivit acesteia, la Suceviţa va funcţiona prin intermediul proiectului un program de „Şcoală după şcoală” care, după trei ani, va fi susţinut de către autorităţile locale.
Îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale, parteneriate cu părinţii, cu actori locali (agenţi economici, ONG, cluburi sportive), campanii de înscriere a copiilor cu vârste preşcolare în sistemul educaţional, identificarea copiilor aflaţi în risc de abandon şcolar sunt doar câteva dintre rezultatele aşteptate.
”În ceea ce priveşte sustenabilitatea proiectului, sperăm ca organizaţiile locale relevante să-l sprijine şi după aceşti trei ani şi să ia ca bună practică ce s-a întâmplat pe parcurs. Fiecare copil are potenţial, însă el trebuie identificat, sprijinit, încurajat, dezvoltat, iar fără un parteneriat solid în care să ajutăm copiii să crească, să-i stimulăm, nu putem să evoluăm ca societate de succes”, a mai completat Teodoreanu.
La conferinţa de lansare au participat reprezentanţi ai partenerilor, reprezentanţi de la şcolile din Suceviţa, Rădăuţi şi Câmpulung Moldovenesc, responsabili de proiect, aceştia stabilind care sunt paşii concreţi pentru perioada următoare.