Ministerul Educaţiei a premiat cele mai bune idei şi activităţi derulate în anul şcolar 2017-2018, în cadrul programului naţional “Şcoala altfel”.
Proiectul „Marşul pentru sănătate”, demarat de Şcoala Gimnazială Nr. 4 Suceava, a fost desemnat cea mai bună activitate din ţară din domeniul „Educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos”.
Totodată, proiectul „Lumea ştiinţelor” al Colegiul Tehnic „Al. Ioan Cuza” Suceava a fost cea mai bună activitate din ramura ştiinţifică.
Activităţile demarate în cadrul săptămânii „Şcoala altfel” au fost structurate pe zece domenii, pentru fiecare fiind desemnat câte un câştigător la nivel naţional.
Alegerea câştigătorilor fiecărei secţiuni s-a făcut ţinându-se cont de voturile exprimate online pe o platformă creată de Ministerul Educaţiei (20%) şi de votul comisiei ministerului (80%).
Celelalte activităţi premiate au fost demarate de unităţi de învăţământ din judeţele: Călăraşi (Dichiseni), Bucureşti, Cluj, Ialomiţa (Slobozia), Galaţi, Bistriţa-Năsăud, Timiş.
Reprezentanţii şcolilor câştigătoare vor fi premiate de Ministerul Educaţiei, la Bucureşti, în perioada octombrie-noiembrie.
„Marşul pentru sănătate”
Marşul organizat de Şcoala Gimnazială Nr. 4 a vizat sensibilizarea asupra pericolelor obezităţii, a unui stil de viaţă dezordonat şi sedentar, mare parte dintre afecţiunile populaţiei fiind strâns legate de calitatea alimentaţiei. Circa 200 de elevi ai Şcolii Gimnaziale Nr. 4 Suceava, însoţiţi de profesori şi părinţi, au promovat beneficiile unei alimentaţii sănătoase şi ale activităţii fizice, indiferent de vârstă, în cadrul marşului pentru sănătate, organizat la finele lunii martie. Pe tot parcursul marşului, părinţii şi organizatorii au distribuit pliante cu mesaje care încurajează un stil de viaţă sănătos şi echilibrat.
Punctul de final a fost esplanada din faţa Casei de Cultură, unde elevii au organizat un flash-mob.
„Lumea ştiinţelor”
„Lumea ştiinţelor” a fost un concurs desfăşurat de Colegiul Tehnic „Al.I. Cuza”. Concursul propriu-zis a constat într-un set de 100 de întrebări grilă, cu 4 variante de răspuns, dintre care una singură corectă. Copiii au fost împărţiţi în echipaje de câte 6 elevi, prin tragere la sorţi.
„Toate echipajele s-au descurcat excelent, copiii au colaborat foarte bine, în final fiind premiate toate cele 6 echipaje, la un scor foarte strâns. În pauză, elevii s-au relaxat completând rebusuri online pe teme ştiinţifice”, au spus organizatorii.
Activitatea a continuat cu rezolvarea unor teste pe diverse teme, realizate cu ajutorul aplicaţiei KAHOOT, elevii utilizându-şi telefoanele mobile pentru a răspunde, testându-şi cunoştinţele, dar şi viteza de reacţie.
La final, aceştia au putut trimite impresii despre activitate, precum şi sugestii, completând un formular Google Docs.