Centrul comercial Shopping City Suceava, inaugurat de Argo Real Estate în aprilie 2008 în urma unei investiţii de 70 de milioane de euro, a înregistrat aproape 35 de milioane de vizitatori în cei zece ani de funcţionare, timp în care proiectul s-a maturizat, adaptându-se în permanenţă tendinţelor din piaţa de retail şi entertainment.
Proiectul, cu o suprafaţă închiriabilă de 46.000 de metri pătraţi, a beneficiat de un puternic mix de chiriaşi încă de la deschidere, când pe totemul de la intrare se regăseau deja sigle ale unor retaileri precum Carrefour, Mobexpert, BauMax (preluat între timp de Leroy Merlin) sau Media Galaxy. Ulterior, în 2009, a fost deschis magazinul New Yorker, în 2014 a urmat inaugurarea magazinului Decathlon, iar în ultimii doi ani pe lista de chiriaşi ai proiectului au intrat şi retaileri precum Sportisimo, Pepco sau TXM.
Unul din zece suceveni a trecut zilnic pragul Shopping City Suceava
Ziarul Financiar a remarcat faptul că, în 2017, Shopping City Suceava a înregistrat peste 4,2 milioane de vizitatori, în creştere cu 6% faţă de 2016, conform unei analize C.W. Echinox.
Cunoscuta publicaţie economică Wall-Street.ro titrează: „Shopping City Suceava, 11.500 de vizitatori în fiecare zi. Câte zeci de milioane de oameni i-au trecut pragul în ultimii zece ani?”
La un trafic mediu de 11.500 de persoane pe zi, rezultă că unul din zece suceveni a trecut zilnic pragul centrului comercial în 2017, în timp ce vânzările retailerilor au avansat cu 13,5%.
Nu mai puţin de 83% dintre suceveni vizitează Shopping City Suceava cel puţin o dată pe săptămână, în timp ce 87% petrec mai mult de 30 de minute la cumpărături, potrivit celei mai recente analize realizate cu privire la comportamentul de consum. Departamentul de Property Management al companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox colaborează încă din 2008 cu Argo Real Estate, administrând Shopping City Suceava de 10 ani, timp în care a reuşit să integreze acest proiect în viaţa comunităţii locale.
“Shopping City Suceava are în prezent un grad de ocupare de 98%, iar de-a lungul timpului a avut în permanenţă cel puţin 90% din spaţii ocupate. În contextul uneia dintre cele mai concurenţiale pieţe de retail din România, acest lucru a fost posibil printr-un dialog permanent atât cu chiriaşii, cât şi cu clienţii. Comerţul modern a evoluat considerabil în ultima decadă, iar proprietarii, împreună cu administratorii centrelor comerciale, au fost mereu în căutare de variante care să se adapteze cât mai bine cerinţelor cumpărătorilor: de la diversificarea ofertei de branduri, până la activităţi care aduc la un loc comunitatea locală”, a declarat Mihaela Petruescu, Head of Property Management, Cushman & Wakefield Echinox, care gestionează un portofoliu de retail cu o suprafaţă cumulată de peste 130.000 de metri pătraţi, atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe importante din ţară.