Reclamaţiile la adresa calităţii serviciilor medicale oferite de Spitalul de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, mai ales cele referitoare la atitudini şi comportamente neconforme, se rezumă de cele mai multe ori la comentarii pe reţelele de socializare sau la articolele din ediţiile online ale ziarelor. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat că, de la începutul acestui an, au fost înregistrate doar 11 petiţii care au vizat situaţii concrete de comportament necorespunzător al unor angajaţi ai spitalului şi două sesizări referitoare la programările online în ambulatoriul de specialitate. De asemenea, a spus Rîmbu, la numărul de telefon 0230 206800, cu apel gratuit, pus de spital la dispoziţie pentru sesizări, până acum nu a sunat nimeni.
”Noi luăm foarte în serios <Telefonul pacientului> şi sesizările. Sunt lucruri care pot fi uşor eliminate pentru că se poate renunţa la aroganţă şi suficienţă. Nu avem nici o intenţie de a acoperi astfel de atitudini, dar trebuie să aflăm despre ele pentru a putea lua măsuri”, a afirmat managerul Vasile Rîmbu.
În ceea ce priveşte actele de corupţie, acesta a spus că spitalul are atribuţii doar în ceea ce priveşte sancţiunile administrative, că nu are competenţe în cercetarea penală. În astfel de situaţii, după ancheta administrativă plaja de măsuri începe de la avertisment şi merge până la concediere, iar când sunt întrunite elementele de comitere a unei infracţiuni, unitatea medicală sesizează obligatoriu instituţiile care se ocupă de cercetarea penală.