Trei elevi de liceu ne vor reprezenta judeţul în cadrul Concursului de Referate şi Comunicări Ştiinţifice la geografie, pentru elevii din învăţământul liceal, competiţie care se va desfăşura în perioada 8-12 iulie, la Cumpăna, judeţul Constanţa.
Cei trei şi-au adjudecat prima poziţie în ierarhia judeţeană, obţinând calificarea la faza superioară a concursului. S-a calificat Adrian Gheorghiţă, din clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, coordonat de prof. dr. Constantin Cocerhan şi prof. Felicia Vranău, care a participat cu lucrarea „Particularităţi ale reliefului în sectorul Păltinoasa - Masivul Ciungi, cu observaţii asupra unor riscuri şi hazarduri geomorfologice”.
Al doilea elev din lot este Tudor Nicolae Lăzărescu, din clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, pregătit de prof. Luminiţa Mirela Lăzărescu şi prof. dr. Constantin Cocerhan, cu lucrarea „Calitatea locuirii în mediul urban – studiu de caz: Municipiul Rădăuţi”.
Lotul este completat de Lavinia Vicovan, din clasa a XI-a, de la Colegiul Naţional „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, îndrumată de prof. Luminiţa Mirela Lăzărescu, aceasta pregătind lucrarea ”Potenţialul turistic al comunei Putna şi valorificarea acestuia”.
Elevii vor fi însoţiţi de prof. Luminiţa Lăzărescu.
Concursul de comunicări ştiinţifice pentru elevii claselor liceale se desfăşoară pe trei secţiuni - geografie fizică, geografie umană, geografia mediului.
Etapa naţională cuprinde două probe – realizarea unei lucrări şi prezentarea acesteia, fiecare având o pondere de 50% din nota finală.
Liceenii trebuie să prezinte lucrări cuprinzând aspecte din orizontul local al judeţului de provenienţă, acestea fiind realizate prin studiul mai multor materiale biografice şi observaţii directe, în teren.
Potrivit organizatorilor, lucrările respectă toate etapele unei cercetări, fiind echivalentul unei olimpiade, însă pe partea de cercetare.
Printre altele, Concursul de comunicări ştiinţifice pentru elevii de liceu, la disciplina geografie, are ca obiective dezvoltarea capacităţii de comunicare şi dialog şi dezvoltarea spiritului de competiţie şi fair-play.