Veştile privind lucrările de reparaţii demarate pe sectorul de cale ferată Dorneşti-Putna, în vederea redeschiderii traficului feroviar de la Suceava la Putna, sunt foarte bune. Lucrările se desfăşoară în ritm alert, pe mai multe fronturi, iar cei de la CFR Călători au deja un plan privind trenurile cu care se va circula, precum şi un plan al noilor staţii în care va opri trenul, multe fiind staţii noi, concepute pentru a fi cât mai aproape de locaţii care pot atrage călători.
Cel mai important de ştiut pentru viitorii călători de pe această linie este că CFR Călători a pregătit pentru această linie secundară un automotor Desiro, sau „Săgeata albastră”, cum este cunoscută această garnitură. Vestea este una foarte bună, acest tip de tren având un nivel de confort ridicat, dar şi alte avantaje, pe care le vom detalia în acest material.
Planurile CFR Călători pentru această linie sună foarte bine
Directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, a declarat, pentru Monitorul de Suceava, că automotorul Desiro va fi adus pe linie, pentru teste, de săptămâna viitoare. Dacă totul va decurge bine, acest automotor va asigura mare parte din cursele zilnice Suceava-Putna.
Constantin Axinia ne-a mai confirmat că se intenţionează reintroducerea trenului Iaşi-Putna, o decizie care ar fi foarte bună mai ales pentru studenţi, dar şi pentru călătoriile în scop turistic din toată Moldova spre Mănăstirea Putna.
Chiar dacă data reluării traficului nu este bătută în cuie, cei de la CFR speră ca 1 august să fie prima zi în care se va circula cu trenul de la Suceava la Putna.
Avantajele multiple ale automotoarelor Desiro
Revenind la automotorul Desiro, acesta are avantajul că este economic în raport cu o locomotivă care să tracteze unul sau două vagoane, dar prezintă şi un avantaj legat de timpul de parcurs: un astfel de automotor ar trece mult mai repede prin Dorneşti, în comparaţie cu o locomotivă care ar trebui să fie mutată de la un capăt la altul al vagoanelor, la Dorneşti.
Aceste automotoare Desiro sunt superioare în ceea ce priveşte confortul faţă de automotoarele Malaxa, care circulă acum de la Suceava la Dorneşti.
Ce viteze de circulaţie va permite linia
În privinţa lucrărilor care se fac la linie, s-a lucrat intens la instalaţiile care vor asigura semnalizarea la trecerile la nivel cu calea ferată şi s-a trecut şi la schimbarea traverselor din lemn putrede, care sunt înlocuite cu traverse noi din lemn impregnate.
În urma lucrărilor pentru care s-au alocat aproape 600.000 de lei, viteza de siguranţă de pe linie ar urma să fie de 40 de km/h, adică ceva mai bine decât înainte de închiderea liniei, în 2012, când multe porţiuni aveau restricţii sub 40 de km/h. Viteza de 40 de km/h va fi minimă, cu posibilitatea de a creşte pe anumite sectoare, cum ar fi Dorneşti-Putna, pentru că de la Suceava la Dorneşti viteza pe care linia o permite este semnificativ mai mare, până la 70-80 de km/h.
Trenurile de la Suceava la Putna vor fi gândite ca trenuri urbane, cu multe opriri pe sectorul Dorneşti-Putna, condiţii în care o viteză constantă de 40 de km/h poate fi considerată ca decentă.
Noile opriri ale trenului vor fi dezbătute la finele acestei săptămâni
Vineri, 29 iunie, la Primăria Rădăuţi, şefii de la CFR vor avea o nouă întâlnire cu primarii din zonă şi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Suceava. Subiectul principal va fi legat de readucerea călătorilor la tren şi garanţiile pe care le pot oferi în acest sens primarii.
Totodată va fi discutat şi planul noilor staţii. Acest detaliu este esenţial, pentru că multe din vechile opriri nu mai sunt de actualitate. Haltele sunt departe de case şi asfalt, astfel că unele vor fi desfiinţate şi vor apărea şi staţii noi.
Planul de noi staţii
Conform drumdefier.wordpress.com, planul de noi opriri este deja făcut, însă mai poate suferi modificări în funcţie de propunerile care vor mai veni de la autorităţile locale.
Între Dorneşti şi Rădăuţi (km 0 + km 8):
- Str. Abatorului
- „Gara mică” Rădăuţi
Între Rădăuţi şi Gura Putnei (km 9 + km 29)
- zona Liceului Agricol („Andronic Motrescu”)
- Motel Vicoveanca
- Gălăneşti
- Balastiera Gălăneşti
- Trecere la nivel (Vicovul de Jos) – vechea haltă va fi desfiinţată
- Vicovul de Sus
- Şcoala specială Bivolărie
Între Gura Putnei şi Putna (km 29 + km 39)
- Pensiunea Mădălina