Mai mulți clienți ai firmei de transport aerian Cobrex Trans sunt nemulțumiți de modul în care se returnează banii plătiți de ei pentru biletele de călătorie, după ce firma a anulat toate cursele aeriene la începutul lunii iunie. Oamenii se plâng că nu și-au recuperat nici acum banii pe bilete, după ce anularea curselor a fost anunțată pe data de 7 iunie, iar termenul limită de înapoiere a banilor nu trebuia să depășească 7 zile lucrătoare.
Intențiile firmei Cobrex Trans din Brașov au fost prezentate la începutul lunii aprilie la Suceava, reprezentanții firmei anunțând că începând cu data de 14 iunie 2018 vor opera zboruri din Suceava spre București și spre două destinații externe. Biletele au fost puse în vânzare de către firmă la jumătatea lunii aprilie către cele două destinații externe, spre Madrid (Spania) și Verona (Italia), precum și spre București. Chiar dacă o mare parte din biletele de călătorie fuseseră vândute deja, la data de 7 iunie Cobrex Trans a anunțat printr-un comunicat de presă că anulează toate zborurile pe rutele București-Suceava, Suceava-Madrid și retur, precum și București- Perugia, Perugia-Barcelona și retur, din considerente operaționale. Aceste curse ar fi urmat să devină operative începând cu data de 14 iunie. Cei de la firma de transport au precizat atunci că rezervările pe rutele respective nu mai sunt disponibile începând cu acea dată și își asigurau toți clienții că vor primi integral suma achitată pentru bilete. Persoanele care cumpăraseră deja bilete pentru zborurile pe aceste rute erau îndrumate pentru recuperarea banilor la agenţiile de turism care au furnizat biletele sau direct la Cobrex Trans, prin intermediul unei solicitări din partea clienţilor la numerele de telefon 004.0741.245.337 sau 004.0741.245.338.
O parte din clienți spun că nu și-au recuperat banii nici după două săptămâni
Câțiva clienți ai firmei au sunat însă vineri la sediul ziarului Monitorul de Suceava, reclamând faptul că la mai bine de două săptămâni de la anularea curselor, ei nu și-au primit încă banii înapoi. Mihai Golea din Udești ne-a spus că este revoltat de atitudinea celor de la Cobrex Trans, care îi lasă să aștepte înapoierea banilor, fără a le da nici o explicație: ”Mulți dintre noi, care muncim în Spania și am cumpărat bilete la cursa Madrid-Suceava, în speranța că vom ajunge mai repede acasă, nu ne-am recuperat nici acum banii pe bilete. Oamenii au încercat să ia legătura cu firma Cobrex Trans, însă de două zile la firmă nu mai răspunde nimeni la telefon, pentru a ne lămuri în vreun fel. Cred că mai sunt câteva zeci de oameni în această situație, chiar dacă ne-au spus atunci că în caz de anulare a cursei, banii se pot recupera în cel mult 7 zile.” O altă femeie din județ ne-a transmis faptul că ”Doar o parte dintre clienți au primit banii înapoi, alții așteaptă și acum să le intre banii în cont. Cred că nu sunt niște oameni serioși, din moment ce nici la telefoane nu mai răspund, pentru a ne lămuri ce se întâmplă.”
Reprezentanții companiei incriminate spun că viramentele bancare s-au făcut în totalitate
Am încercat să luăm legătura cu reprezentanții companiei Cobrex Trans și l-am contactat telefonic pe Ștefan Runcan, Directorul de Dezvoltare al companiei, care ne-a spus: ”Întreaga sumă de bani încasată pentru bilete nu se află în conturile companiei Cobrex Trans, ci în conturile unei platforme de plăți aparținând unei firme din Danemarca, cu care firma noastră are contract. În urma anulării curselor aeriene anunțate, sumele de bani încasate pentru biletele emise au fost înapoiate în mod eșalonat, ultimele 16 plăți către clienți fiind făcute în cursul zilei de joi. Micile întârzieri la intrarea banilor în conturile clienților apar din cauza duratei procedurilor bancare, până la efectuarea decontărilor. În scurt timp, toți clienții firmei își vor primi cu siguranță banii înapoi.”
Cobrex Trans este un operator aerian român, înfiinţat în 1994, iar potrivit informaţiilor publicate pe site-ul propriu, compania „are o vastă tradiţie în industria aeronautică din România, fiind orientată spre siguranţa călătoriilor şi confortul pasagerilor săi”, efectuând transport cu o singură aeronavă de tip Boeing 737-300.