Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a dorit să atragă atenţia asupra unui aspect revoltător care se petrece la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Această instituţie are nu mai puţin de 31 de persoane în structura de conducere, mai exact un director general, 28 de directori şi doi consilieri ai directorului general. Practic, este o instituţie mamut cu un grad de efecienţă nul. „Licitații insuficient pregătite, proiecte tehnice de slabă calitate, cereri de finanțare cu multe probleme, lipsă de strategie și planificare, contestații peste contestații admise în instanțele de judecată reprezintă numai câteva dintre aspectele care pot caracteriza CNAIR, deși obiectivul principal al reorganizării CNADNR a fost tocmai creșterea performanțelor instituției. Nu cred că mai există la nivel internațional o instituție cu performanțe zero care să fie populată cu zeci de directori, plătiți consistent din fondurile publice. Și, de parcă acest aspect nu ar fi îndeajuns, asociațiile specializate din zona de interes a infrastructurii din România spun că CNAIR a intrat într-un proces puternic de deprofesionalizare, între miile de angajați ai companiei existând tot mai puțini specialiști de profil: ingineri constructori, arhitecți, tehnicieni”, a arătat deputatul Ioan Balan.
În opinia deputatului sucevean CNAIR este pe cale să rateze accesarea câtorva miliarde de euro din fonduri europene prinse pentru sesiunea 2014-2020.
În acest sens, parlamentarul liberal s-a adresat public ministrului Transporturilor, Lucian Şova, cât şi directorului CNAIR, Narcis Neaga, de la care doreşte clarificarea situaţiei de la această companie-mamut.
„Care este numărul total al funcțiilor de conducere care există astăzi la nivelul CNAIR, precum și salariul mediu plătit în luna mai 2018, pentru funcțiile de director general, director general adjunct, director, director adjunct și directori de regionale? Solicit o situație cu bonusurile de performanță/prime/alte beneficii financiare acordate angajaților cu funcții de conducere din cadrul CNAIR în perioada 1 ianuarie 2017 – 1 iunie 2018. Solicit o situație detaliată cu privire la numărul total de angajați ai CNAIR, precum și salariul mediu plătit în luna mai 2018 pentru funcțiile de execuție. Solicit o situație detaliată cu privire la pregătirea profesională a angajaților CNAIR, încadrați în funcțiile de execuție, care să reflecte: studii de specialitate (specializările absolvite – licență/masterat) și experiență profesională de specialitate (numărul de ani de experiență în domeniul construcțiilor civile)”, a arătat Ioan Balan.