Absolvenţii claselor a VIII-a au trecut miercuri de cea de-a doua probă a evaluării naţionale, respectiv proba de matematică. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Suceava, 93,87% dintre elevii înscrişi au fost prezenţi la testare.
„Din cei 6.350 de elevi înscrişi, s-au prezentat 5.961, înregistrându-se 389 absenţi”, a arătat Cezar Anuţei, purtător de cuvânt al instituţiei.
Joi, 14 iunie, este programată proba la limba şi literatura maternă.
Primele rezultate vor fi afişate pe 19 iunie, până la ora 12:00, iar în aceeaşi zi se pot depune contestaţii în intervalul orar 14:00 - 19:00. Rezultatele finale vor fi afişate pe 23 iunie.
Lucrările vor fi corectate în alte judeţe decât cel în care se susţine evaluarea.
„Subiecte care vor face diferenţa dintre elevii buni, foarte buni şi excelenţi”
Proba scrisă de matematică a avut trei subiecte, fiecare cu mai multe cerinţe. La primul subiect, notat cu 30 de puncte, elevii au avut de aflat, printre altele, rezultatul unor operaţii simple, volumul unui paralelipiped dreptunghic, media aritmetică a unor date. Subiectul II, notat tot cu 30 de puncte, a avut ca primă cerinţă desenarea unui cub, după care elevii au trebuit să rezolve o problemă de aritmetică şi exerciţii cu funcţii. Subiectul al III-lea a fost alcătuit din două probleme de geometrie, una cu triunghiuri şi una cu o piramidă triunghiulară regulată.
Ministerul spune că subiectele au avut un nivel mediu de dificultate, iar timpul destinat rezolvării acestora a fost de 120 de minute.
Cât despre elevi, în funcţie de timpul alocat pregătirii, părerile acestora cu privire la cerinţele variantei extrase au fost dintre cele mai diverse, nu puţini fiind cei care au catalogat subiectele din acest an ca fiind „grele”.
Am discutat cu un profesor de matematică despre nivelul de dificultate al probei şi despre modul în care trebuiau tratate subiectele care au ridicat probleme candidaţilor.
„Subiectele au fost echilibrate, permit fără discuţie oricărui elev de nivel mediu să obţină mai mult decât o notă de trecere, poate chiar un 8. În schimb, câteva dintre cerinţe vor face diferenţa dintre elevii buni, foarte buni şi excelenţi, acestea necesitând un strop de ingeniozitate, atenţie şi înţelegerea logică a noţiunilor. Ele nu se încadrau într-un anumit tipar, standard, cu care unii elevi s-au obişnuit din variantele de subiecte. Comparativ cu anii trecuţi, aceste probleme au fost neaşteptate, pentru că presupuneau un tip de soluţie pentru care trebuiau să gândească logic, să înţeleagă firul problemei. Toate subiectele au fost din programa şcolară”, a declarat profesorul.
Evaluarea are 80% pondere în calcularea mediei de admitere la liceu
Elevii vor intra la liceu în aceleaşi condiţii din 2017, în funcţie de mediile generale cu care absolvă ciclul gimnazial şi de notele pe care le obţin în cadrul evaluării naţionale. Repartizarea va fi făcută în funcţie de opţiunile elevului, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Pentru a ocupa un loc la liceu, elevii trebuie să participe la repartizarea computerizată, care se face pe baza mediei de la evaluarea naţională, care are o pondere de 80%, şi a mediei anilor de gimnaziu, cu o pondere de 20%. Repartizarea computerizată va avea loc pe 9 iulie.