Spitalul de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava a pus la dispoziţia pacienţilor şi familiilor acestora un număr de telefon cu apel gratuit, la care aceştia pot face sesizări, reclamaţii, dar pot adresa şi mulţumiri faţă de modul în care au fost trataţi de personalul unităţii medicale. Numărul de telefon este 0230206800. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, că în intervalul orar 8.00-20.00, la acest număr de telefon va răspunde un salariat al spitalului, iar după această oră – robotul telefonic. Rîmbu a precizat că toate convorbirile sunt înregistrate. Cei care sună trebuie să-şi dea numele, prenumele şi să descrie fapta pe care o sesizează, elemente necesare pentru ancheta administrativă. „Am instituit această măsură pentru a recepţiona în timp real nemulţumirile, dar şi mulţumirile celor care beneficiază de serviciile medicale din spital, pentru a corecta ce e de corectat, a permanentiza ceea ce e bun şi a evita anumite observaţii la adresa sistemului medical, care se fac dintotdeauna. Vom putea lua însă măsuri de corectare numai acolo unde avem competenţe, de ordin administrativ şi disciplinar”, a afirmat managerul Rîmbu, subliniind intenţia de descurajare „a unor obiceiuri reale sau despre care auzim din zvonistică”.
Rîmbu: „Nimeni nu este de neînlocuit”
Numărul de telefon este operaţional din data de 1 iunie şi va fi afişat la loc vizibil în toate secţiile.
„Îmi doresc să avem semnale foarte exacte, reale, ţinând cont de responsabilităţile fiecăruia, atât ale personalului medical, cât şi ale pacienţilor şi aparţinătorilor. Suntem foarte sensibili la sesizările legate de comunicarea defectuoasă, comportament necivilizat, atitudini profesionale neadecvate, dar nu şi la provocările pe care le promovează unii sau alţii. Apelul este netaxabil, este gratuit din punct de vedere al costurilor, dar folositor ca măsuri”, a afirmat Vasile Rîmbu.
Serviciul de a răspunde la telefon va fi asigurat, prin rotaţie, de aproximativ 700 de salariaţi ai spitalului - asistenţi medical şi personal TESA, care vor avea această obligaţie şi în fişa postului. Introducerea acestui „telefon al pacientului” nu va elimina distribuirea de chestionare referitoare la gradul de satisfacţie al pacientului internat în spital, ci va completa evaluarea. Convorbirile înregistrate vor fi urmărite de Serviciul de management al calităţii serviciilor medicale din spital, care va prezenta şi o sinteză zilnică a acestora conducerii instituţiei.
„Nu vrem să facem teatru, ci să-i ajutăm pe cei care, la fel ca şi noi, au nemulţumiri faţă de anumite atitudini ale angajaţilor, deranjante cu atât mai mult cu cât statul face un efort de a-i plăti decent”, a subliniat Vasile Rîmbu, care a transmis din nou personalului din spital că „nimeni nu este de neînlocuit; ofertele din piaţa muncii sunt însemnate şi de luat în seamă”.