La Școala Gimnazială Moldova Sulița, laptele și cornul au fost înlocuite cu pachete alimentare în valoare de aproape 7 lei, pe care elevii le primesc, zilnic, în timpul programului de școală.
Unitatea a fost inclusă, pentru al doilea an consecutiv, în programul pilot de acordare a unui suport alimentar, demarat de Guvernul României, proiect ce include 50 de unități de învățământ preuniversitar din țară. Programul însă s-a blocat în metodologii și legislații, pornind și în acest an cu o întârziere notabilă.
Potrivit insp. Cezar Anuței, purtător de cuvânt al Inspectoratului Școlar Suceava, „pachetele au început să fie livrate din data de 19 martie, fiind vorba de un număr de 252 de beneficiari, elevi și preșcolari. Valoarea unui pachet alimentar este de 6,24 de lei, fără TVA, comparativ cu anul trecut, când valoarea pachetului era de 3,26 de lei, fără TVA”.
Întrucât școala nu dispune de cantină sau sală de mese, pachetele sunt livrate în regim de catering, elevii primind câte un sandviș de la o unitate de alimentație publică din Câmpulung Moldovenesc.
Inspectoratul Școlar Suceava trebuie să monitorizeze lunar demararea programului, iar la final va realiza o evaluare a acestuia.
„Proiectul merge bine și se va derula până la finele anului școlar. Lumea e mulțumită, mai ales că în acest an pachetul e mai consistent, raportul calitate/preț a fost unul foarte bun”, a menționat primarul din Moldova Sulița, Petru Jecalo. Produsele alimentare distribuite elevilor și preșcolarilor trebuie să respecte cerințele de conformitate prevăzute în regulamentele europene.
Cum s-a derulat programul în 2017
Programul a fost demarat începând cu anul școlar 2016-2017, iar școala din Moldova Sulița a fost parte a proiectului încă de la debut.
Programul a șchiopătat însă, iar cei peste 250 de elevi de la Moldova Sulița au primit prima masă din program abia în luna mai, cu aproape 9 luni întârziere și cu doar o lună înainte de finalul anului școlar.
Potrivit Ministerului Educației, cele 50 de școli din țară au fost selectate astfel încât fiecare județ să aibă cel puțin o unitate de învățământ inclusă în proiect și, totodată, să fie reprezentative din punct de vedere al problemei semnalate (medii geografice izolate sau greu accesibile, medii sociale defavorizate, medii economice cu grad ridicat de pauperitate).
Referitor la program, Ministerul Educației mai adaugă că acesta este parte a strategiei privind scăderea ratei de părăsire timpurie a școlii.