475 de participanţi din peste 45 de şcoli vocaţionale de artă din ţară şi-au dat măsura talentului în cadrul etapei naţionale a Olimpiadei de Arte vizuale, Arhitectură şi Istoria Artelor, din perioada 3 - 6 aprilie, de la Liceul de Arte „Corneliu Baba” din Bistriţa.
Lotul olimpic al Colegiului de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava a fost format din 16 dintre cei mai buni concurenţi ai şcolii.
„Domeniile pentru care aceştia au concurat fac parte din paleta complexă a specializărilor pe care le oferim prin munca noastră susţinută pe parcursul anilor de liceu: arte plastice şi decorative, arte ambientale, arhitectură şi design, conservare - restaurare bunuri culturale”, a arătat însoţitorul de lot, şef al catedrei de Arte vizuale din cadrul colegiului, profesor Camelia Rusu Sadovei.
Premiul I a fost adjudecat de Marta Alexandrescu, din clasa a XII-a, conservare restaurare bunuri culturale – icoană bizantină, profesor coordonator Loredana Axinte; Ioana Rusu Sadovei din clasa a XI-a, conservare restaurare bunuri culturale - icoană bizantină, prof. coordonator Loredana Axinte.
Premiul al II-lea a mers la: Emilia Avărvăroaei din clasa a XII-a, arte plastice şi decorative – sculptură, profesor coordonator Narcis Tabarcea; Paula Ramona Ott, din clasa a XI-a, arte plastice şi decorative – ceramică, profesor coordonator Cătălin Luca.
Cu Premiul al III-lea au fost recompensaţi: Romario Patraş din clasa a XII-a, arte ambientale, arhitectură şi design – istoria artelor, profesor coordonator Raluca Schipor; Claudiu Mazepiuc, din clasa a XI-a, conservare restaurare bunuri culturale – artă monumentală, profesor coordonator Camelia Rusu Sadovei.
Însoţitoarea lotului, profesor Camelia Rusu Sadovei, a mai menţionat că „examenul de performanţă din cadrul acestei competiţii înseamnă două zile de atelier a câte 6 ore, în care aceştia să dovedească suma de deprinderi şi dobândiri pe care profesorii lor coordonatori le-au antrenat împreună cu elevii lor în cadrul atelierelor de specialitate. Desigur, în afara acestor ore de examen, au contat în economia compoziţiilor finale orele de documentare în vechea cetate săsească, reabilitată şi pusă în valoare în mod inedit şi interactiv de oficialităţile bistriţene. Temele de compoziţie au presupus rezolvarea inovativă a subiectelor de inspiraţie locală. Pe lângă condiţiile minimale necesare oferite cu atenţie de gazdele noastre, interesante au fost condiţiile de desfăşurare a examenelor: săli de atelier în spaţiile şcolii cu încăperile medievale reabilitate, atmosferă de lucru inedit mijlocită, provocarea unor subiecte neaşteptate ca temă şi soluţii tehnice. În sumă, o experienţă nouă şi constructivă pentru toţi participanţii”.
Colegiul de Artă a mulţumit organizatorilor şi Asociaţiei de părinţi a colegiului prin asigurarea mijlocului de transport, a logisticii oferite de cadrele didactice din cadrul şcolilor bistriţene şi sucevene.