După ce a dispus anularea evaluărilor inspectorilor şcolari generali şi inspectorilor şcolari generali adjuncţi pentru anul şcolar trecut, Ministerul Educaţiei revine cu noi precizări privind neregulile care au dus la vicierea procesului de evaluare a activităţii manageriale a acestora.
Potrivit unei informări a ministerului de resort de marţi, 27 martie, în urma controlului efectuat de Corpul de Control al Ministrului, în perioada 20-23 februarie, „s-au constatat nereguli privind formatul în care au fost transmise rezultatele evaluărilor, precum şi punctajele şi calificativele rezultate”.
Soluţionarea contestaţiilor celor 33 de inspectori şcolari generali şi inspectori generali adjuncţi care au depus cerere în acest sens s-a efectuat în baza metodologiei în vigoare, rezultatele finale fiind transmise prin poştă.
Reamintim că activitatea desfăşurată de Gheorghe Lazăr în fruntea Inspectoratului Şcolar Suceava, în anul şcolar 2016-2017, a fost iniţial apreciată de Ministerul Educaţiei ca fiind una nesatisfăcătoare, acesta fiind notat cu un punctaj care ar fi putut duce la demiterea sa (67 de puncte).
Alături de alţi inspectori din ţară aflaţi în aceeaşi situaţie, acesta a contestat rezultatul, ulterior ministerul anunţând că procesul de evaluare urmează să fie reluat.
„Pentru celelalte 117 rezultate ale evaluărilor intrate în circuitul civil şi care nu au fost contestate, Ministerul Educaţiei este în proces de demarare a acţiunii de anulare şi/sau corectare a acestora în instanţă, pe cale legală”, a mai transmis ministerul.
În acelaşi timp, Ministerul Educaţiei Naţionale a iniţiat procesul de actualizare a metodologiei ce reglementează evaluarea inspectorilor şcolari generali şi a inspectorilor generali adjuncţi. Noua metodologie va fi aprobată prin ordin de ministru care se va aplica numai pentru următoarele evaluări.
În continuare, se efectuează cercetări amănunţite asupra faptelor care au condus la cele mai sus-menţionate, urmând să se acţioneze în consecinţă.
Inspectorii generali, inspectorii generali adjuncţi şi directorii Caselor Corpului Didactic sunt evaluaţi anual conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011. În temeiul acestor evaluări privind activitatea managerială se acordă calificative pe baza cărora se decide menţinerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management.