Cele aproape trei luni de iarnă au lăsat amprente foarte serioase și deranjante pe mai toate drumurile județene și naționale din Suceava. Numeroase drumuri foarte circulate sunt degradate şi au gropi adânci, ceea ce reprezintă un pericol pentru siguranța traficului. Șoferii evită gropile pe care le au în față și trag uneori brusc de volan, astfel că pătrund cu mașinile pe contrasens. De la astfel de manevre se poate ajunge ușor la accidente grave.
Din ce au putut constata în teren reporterii Monitorului de Suceava, printre drumurile cu trafic ridicat și foarte proaste se numără DJ 208A, de la ieșirea din Suceava pe traseul Ipotești-Bosanci-Udești-Liteni-Dolhasca. Drumul este degradat pe foarte multe porțiuni, chiar de la ieșirea din Suceava. Unele gropi apărute recent pe marginea carosabilului sunt foarte adânci, adevărate cratere. Multe porțiuni ale drumului județean sunt pline de crăpături, astfel că intervențiile cu plombe au o eficiență mai mult decât discutabilă.
De altfel, în ultima lună, pe acest drum județean s-a intervenit punctual cu asfalt la rece, în zilele în care nu a fost ger, iar carosabilul nu a fost acoperit, însă reparațiile făcute sunt foarte puține în raport cu starea șoselei.
La capitolul drumuri naționale, pe DN2 - E 85 sunt destul de multe porțiuni cu gropi de la Cumpărătura spre Fălticeni (unde nu s-a turnat recent covor asfaltic nou) dar și de la Iacobești până la Siret.
Foarte prost se prezintă și starea DN2E, în special la Vicovu de Sus, însă și în celelalte localități din zonă.
Reprezentanții Direcției de Drumuri și Poduri Iași au transmis că există un grafic de reparații pe drumurile naționale în două etape. Prima etapă este cea a reparațiilor urgente, unde starea carosabilului este foarte proastă, iar acestea ar trebui să se facă până la sărbătorile de Paște. Este vorba de intervenții cu mixtură asfaltică, asfaltul la rece cum este cunoscut, singura soluție la care se poate apela până la deschiderea stațiilor de asfalt. Aceste intervenții cu mixtură asfaltică au o garanție de 90 de zile.
Și la nivel de drumuri județene, lucrări de reparații au început încă dinainte de ultimul val de ninsoare și ger, însă acestea au fost întrerupte din cauza condițiilor meteorologice. Ele ar urma să fie reluate în cel mai scurt timp.
Cert este că în acest an, la final de sezon rece, drumurile se prezintă mult mai prost decât în anii precedenți.