În săptămâna 19-23 martie, la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Suceava s-a derulat proiectul educativ cu titlul „Priveşte-mă aşa cum sunt!”, iniţiatorul şi coordonatorul acestuia fiind prof. Tamara Brutaru. Proiectul a promovat educaţia împotriva discriminării şi se încadrează în sfera activităţilor care marchează Ziua internaţională împotriva discriminării, propusă de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru data de 21 martie a fiecărui an.
Scopul proiectului a fost conştientizarea dreptului la egalitate şi dreptul la nediscriminare pe criterii de sex, culoare, limbă, religie, opinii de orice fel, origine naţională şi socială, apartenenţă la o minoritate, avere etc.
Profesori şi elevi de la învăţământul primar şi gimnazial au desfăşurat 22 de activităţi atractive şi interesante, în care cei mici au învăţat că oamenii pot fi diferiţi, că pot aparţine unor comunităţi mai mici sau mai mari, că pot avea valori morale şi culturale diferite, dar că pot trăi împreună, respectându-se reciproc.
Proiectul s-a finalizat în data de 23 martie, cu organizarea unei mese rotunde la care au participat profesorii care au desfăşurat activităţi specifice, dar şi invitaţi speciali, respectiv conferenţiar dr. Doina Maria Schipor, de la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava, şi Alina Stan, consilier pe problema romilor din cadrul Prefecturii Suceava.
În cadrul acestui ultim eveniment, profesorii au prezentat produse finale, impresii, întrebări ale elevilor, exemple de discriminare identificate de aceştia în mediul şcolar, familial sau în societate, au vorbit despre emoţiile trăite odată cu desfăşurarea acestor activităţi.
Conferenţiar dr. Doina Maria Schipor a apreciat iniţiativa derulării acestui proiect şi le-a vorbit profesorilor despre necesitatea educaţiei interculturale, educaţie care trebuie promovată atât la nivelul elevilor, cât şi în rândul adulţilor. La rândul său, Alina Stan a prezentat câteva proiecte care se adresează, mai ales, şcolilor în care frecventează copii aparţinând etniei rome, dar şi oportunităţi pentru şcolile care vor să înveţe mai mult despre cultura şi civilizaţia acestei etnii.