Școala Gimnazială Nr. 10 Suceava este una dintre cele trei şcoli din ţară care vor implementa, anul acesta, în cadrul săptămânii cunoscute sub denumirea de ”Școala Altfel”, o serie de activităţi reunite sub egida ”Se poate altfel”.
Perioada prevăzută pentru derularea activităţilor este săptămâna 26-29 martie, proiectul fiind unul amplu, iniţiat şi coordonat de Fundaţia Noi Orizonturi.
Aceasta va sprijini trei instituţii de învăţământ, Colegiul Naţional ”C. D. Loga” din Caransebeş, Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu” Bistriţa şi Școala Gimnazială Nr. 10 Suceava, pentru a implementa un program care ţinteşte dezvoltarea competenţelor de cetăţenie economică(responsabilitate financiară, dezvoltare socio-emoţională şi antreprenorială), care apoi să poată fi model reaplicabil de către alte unităţi de învăţământ.
Proiectul în sine are mai multe etape. Pe lângă cea de documentare, prin care prof. Maria Kovacs, reprezentant al FNO, a venit la Suceava şi a discutat cu cadrele didactice sucevene perspectiva implementării programului propus, a urmat o sesiune informare la Suceava, în perioada 8-9 ianuarie, cu participarea majorităţii profesorilor şi învăţătorilor din şcoală, apoi o altă sesiune de formare la Cluj, în perioada 2-5 februarie, la care au participat prof. Dumitru Chiuariu, directorul şcolii, prof. Rodica Zimbru, director adjunct, coordonatorul proiectului, prof. Daniela Orhei, consilier educativ, Andreea Morar, părinte, şi Teodora Orhei, din partea Consiliului elevilor din şcoală.
Școala 10, centru pilot
Cea mai mare realizare însă o constituie achiziţionarea unei platforme on-line pe care profesorii şcolii pot încărca propunerile lor de activităţi sub formă de ateliere, urmând ca elevii să se înscrie on-line la atelierele preferate, cu respectarea numărului minim de două activităţi zilnic.
Programul a fost creat de un profesor de la Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu” din Bistriţa, instituţie participantă la acest proiect, iar şcoala suceveană l-a achiziţionat şi urmează a-l pilota în premieră. Cadrele didactice au realizat deja înscrierea atelierelor pe care urmează să le realizeze, iar înscrierea elevilor a început. Acest demers a fost aşteptat cu mare interes de aceştia, deoarece este prima încercare de a le oferi posibilitatea de a se înscrie on-line. Până acum, activităţile presupuneau participarea elevilor în grupuri aparţinând aceleiaşi clase, pe când în prezent, surpriza este să se regăsească în acelaşi atelier elevi din clase paralele, dar şi din alte clase. Menţionăm că în ciclul gimnazial sunt 388 de elevi, iar numărul atelierelor înscrise în fiecare zi variază de la 7 la 13.
”Avem convingerea că în urma desfăşurării activităţilor în acest mod, elevii noştri vor învăţa mai eficient şi îşi vor folosi mai bine abilităţile socio–emoţionale, profesorii vor folosi pe tot parcursul anului şcolar activităţile/ metodele testate în <Școala altfel> care s-au dovedit eficiente, colectivul didactic va colabora mai bine în rezolvarea sarcinilor şi a provocărilor zilnice, părinţii şi membrii comunităţii vor simţi satisfacţia propriei contribuţii la educaţia copiilor şi tinerilor, cu alte cuvinte, beneficiile acesteia vor fi vizibile în comportamentul şi atitudinea factorilor implicaţi”, a mărturisit prof. Rodica Zimbru, coordonatorul acestui proiect.