Inspectoratul Şcolar Suceava a făcut publice rezultatele simulării examenelor naţionale, testări susţinute în perioada 5-7 martie de elevii de clasa a VIII-a, pentru a se monitoriza stadiul cunoştinţelor acestora.
Rezultatele relevă un nivel extrem de precar de pregătire al celor care termină gimnaziul, astfel că din cei 6.684 de elevi care au participat la probe, mai puţin de jumătate dintre aceştia (46,57%) au reuşit să promoveze.
Rezultate foarte slabe s-au înregistrat la proba de matematică, unde din categoria „picaţilor” fac parte 66,36% dintre elevii de clasa a VIII-a care au susţinut testarea. La limba română, în schimb, 32,83% dintre elevii de gimnaziu au note mai mici de 5. Un singur elev a fost notat cu 10 atât la prima probă, cât şi la a doua.
Cele mai multe medii (17,78%) aparţin intervalului 3-3,99; 16,86% dintre medii sunt între 4 şi 4,99; 16,30% dintre medii sunt între 5 şi 5,99.
2,54% dintre elevi au obţinut medii între 9 şi 9,99, iar între 8 şi 8,99 sunt 426 dintre cei evaluaţi. Statistica integrală este prezentată în tabelul alăturat.
Rezultatele pe discipline
La matematică, procentul notelor peste 5 este alarmant de mic, doar 33,64%. 20,52% dintre elevii de clasa a VIII-a au note între 2 şi 2,99, iar 18,37% au note între 1 şi 1,99.
17,03% dintre elevi au fost notaţi cu note din intervalul 3-3,99, 15,88% au note între 5 şi 5,99, 10% au obţinut note între 4 şi 4,99.
De partea cealaltă, 15 elevi au predat lucrări perfecte şi au fost notaţi cu 10. Note între 9 şi 9,99 au 146 de elevi (2,17%), iar între 8 şi 8,99 au 219 elevi (3,26%).
La limba română, cele mai multe note sunt din intervalul 5-5,99. Urmează intervalele 6-6,99, unde se încadrează 14,21% dintre elevi, şi 7-7,99, cu 14,14% elevi.
Opt dintre cei evaluaţi au obţinut 10.
Notele obţinute nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.