În urma sesizărilor făcute de şoferii care tranzitează zona de centură de pe DC 74, din comuna Şcheia, care în urma nemulţumirilor legate de starea dezastruoasă a podului de peste pârâul Şcheia au montat o pancartă în care atenţionau aspra modului în care a fost renovat podul, conducerea primăriei din localitate a intervenit pentru remedierea situaţiei, demarând o refacere a covorului asfaltic printr-o asfaltare la rece.
Conducerea primăriei din localitate a luat ieri primele măsuri de plombare a podului
Circulaţia pe podul amplasat peste pârâul Şcheia, care leagă cartierul Iţcani al municipiului Suceava de comuna Şcheia, a devenit un coşmar pentru şoferii care au fost nevoiţi să-l folosească în aceste zile. Podul deserveşte de ani buni drumul comunal 74, drum folosit mult timp ca centură a municipiului Suceava şi care a ajuns în această primăvară într-o stare jalnică. Revolta cetăţenilor care au montat o pancartă la capătul podului, prin care reclamau faptul că ultimele reparaţii făcute au fost de mântuială, şi materialele apărute în presă vineri au dus la luarea primelor măsuri de reparaţie provizorie a podului. Astfel, în timpul zilei de vineri, reprezentanţii primăriei au contactat o firmă de profil, care a demarat lucrările de plombare a covorului asfaltic de pe pod.
Primarul comunei Şcheia, Vasile Andriciuc, ne-a declarat la începerea lucrărilor: ”Vom repara deocamdată temporar podul, iar după ce se va încălzi afară, la temperaturi de +6 grade la sol, vom începe decopertarea structurii, blocând drumul comunal care serveşte ca drum de centură al municipiului Suceava. Astfel, drumul comunal 74 va fi blocat pentru circa o lună de zile pentru reabilitare. Vom vedea în aceste condiţii cum găsesc cei de la judeţ sau de la Drumuri Naţionale soluţii pentru această perioadă cât drumul va fi închis. Acesta este un drum comunal şi pentru un faeton şi câteva autoturisme ale comunei care circulă pe el, noi în fiecare an cheltuim 300.000 de lei pentru a-l întreţine. Acest pod a fost reabilitat pe Situaţii de Urgenţă în urma inundaţiilor, iar picioarele podului au fost distruse. Nimeni nu vorbeşte despre banii care s-au cheltuit din bugetul local. Este foarte uşor să etichetăm, dar haideţi să găsim soluţia. Acest drum, care face legătura între DN 17 şi E 85, pe o porţiune de 2 kilometri a fost dat la comună, DC 74, dar oare era normal să fie aşa? În 24 de ore, pe acest drum trec 14.000 de maşini, de diferite gabarite. Pentru reabilitarea unui asemenea pod e nevoie de soluţii tehnice moderne, el fiind întrerupt la un capăt şi la celălalt, pentru că se mişcă. Podul a fost construit în anul 1960 pe o zonă mlăştinoasă şi de aici vin multe probleme. În această fază facem o asfaltare la rece, pentru acoperirea marilor găuri din calea de rulare, până când vremea ne va permite să intrăm şi să reparăm.”
Constructorul speră ca până sâmbătă inclusiv să finalizeze lucrările de reparaţie
Lucrările de plombare a drumului folosind o mixtură stocabilă de asfalt au demarat vineri la prânz, ingredientele folosite pentru asfaltare la rece fiind deja pregătite pentru operaţiune. Problemele constructive ale podului sunt deja cunoscute şi la următoarea reabilitare se va ţine cont de aceste neajunsuri.
Ioan Antal, reprezentant al firmei Delta Con, care a preluat lucrările, ne-a declarat vineri după-amiază: ”Folosim o compoziţie asfaltică care se poate turna la rece, folosind o maşină specială de mixare, de preparare a asfaltului pentru turnat. Un pod mai dificil ca acesta nu am prea văzut, în sensul că structura nu are gură de scurgere a apei pluviale. În momentul în care va fi reabilitat, va fi făcut bombat la mijloc, pentru ca apa să se scurgă spre cele două capete ale podului. Apa adunată în anotimpul rece a rămas stocată pe calea de rulare a podului, distrugând covorul asfaltic. Lucrările de plombare încep în această seară (vineri – n.r.), începând cu ora 20.00, şi sperăm că până mâine (sâmbătă - n.r.) să acoperim gropile mari.”
Lucrările au demarat vineri seara şi se vor derula şi sâmbătă, dacă va fi nevoie, până la plombarea provizorie totală a podului şi redarea lui spre o circulaţie normală.