Secţiile de Drumuri Naţionale Suceava şi Câmpulung Moldovenesc au demarat lucrări de reparaţii pe principalele două drumuri naţionale din Suceava, pe numeroasele porţiuni afectate după sezonul rece, unul care a fost marcat de multiple episoade de îngheţ şi dezgheţ şi de intervenţii multiple cu materiale antiderapante. Aceste lucrări sunt mai mult decât necesare, având în vedere că multe porţiuni de drumuri naţionale sunt presărate de gropi care pun în pericol siguranţa traficului, având în vedere vitezele mari de rulare. Problemele au apărut pe porţiunile de drum pe care nu s-a turnat recent covor asfaltic nou.
Pe DN 2 – E 85, care străbate judeţul de la intrarea dinspre Iaşi şi până la Siret, lucrările punctuale, de reparaţii, au fost în mare parte efectuate, iar din această săptămână s-a început lucrul şi pe DN 17 de la Suceava şi până la limita cu Bistriţa-Năsăud.
Reparaţiile sunt realizate cu mixtură stocabilă, cu asfalt la rece sub presiune termică, singura variantă la care se poate apela în această perioadă a anului.
Reparaţiile de pe DN 17 au început de la Şcheia, de pe Şoseaua Humorului, şi au continuat spre intersecţia DN 17 cu şoseaua de centură, la „Zidul morţii”.
În paralel, şi Secţia de Drumuri Câmpulung Moldovenesc a început lucrări de acelaşi gen în zona montană a DN 17.
Aceste lucrări sunt realizate în regie proprie de secţiile de drumuri naţionale. Drumarii spun că folosesc tehnică modernă pentru frezarea asfaltului, turnarea mixturii şi compactarea acesteia, pentru ca „plombele” pe care le pun să reziste cât mai mult timp. De asemenea, lucrătorii de la cele două secţii naţionale intervin şi pentru asigurarea scurgerii apei de pe carosabil şi decolmatarea podeţelor.
Trebuie spus că aceste lucrări de reparaţii cu mixtură stocabilă au o garanţie de trei luni de zile şi sunt asumate ca lucrări provizorii, pentru a se asigura condiţii cât de cât decente de circulaţie după degradarea drumului din sezonul rece.
Mixtura rece este o formă specială de mixtură asfaltică destinată efectuării lucrărilor de reparaţii ale covoarelor asfaltice pe timp friguros. Aceste lucrări se fac în aproape orice condiţii meteo. În general, mixtura poate fi folosită la temperaturi de până la -5 grade Celsius. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi a început însă să producă o mixtură stocabilă cu care se poate interveni şi la temperaturi de până la -15 grade.
Intervenţiile cu mixtură stocabilă se pot realiza şi în condiţii de carosabil ud, specific acestei perioade de dezgheţ, însă cu respectarea unor reguli clare privind pregătirea zonei de intervenţie şi turnarea efectivă a materialului.