Imaginea dezolantă a deşeurilor rezultate din construcţii, în special din renovarea locuinţelor, care stau abandonate în buncărele de gunoi sau în preajma acestora, cu săptămânile, ar putea fi evitată dacă cei care practică acest „sport” - aruncarea lor, pe cât se poate feriţi de ochii lumii, ar înţelege că nu îi costă nimic, doar că au de respectat câteva proceduri.
„În cazul în care persoanele fac în regie proprie aceste modernizări trebuie să anunţe operatorul de salubrizare cu care lucrează municipalitatea, să se programeze pentru ridicarea deşeurilor rezultate. Omul, ca să nu stea cu sacii cu moloz în casă, îi scoate şi îi duce la buncăr. Nu sunt costuri pentru om nici în actualul contract, nici în viitorul, doar că trebuie anunţate astfel de situaţii, la noi, la primărie, sau direct la operatorul de salubrizare, pentru a fi preluate separat, fără nici un cost. Sucevenii nu ştiu acest lucru, mulţi aruncă noaptea, pe ascuns, mulţi nu au răbdare să se programeze”, a afirmat viceprimarul Sucevei Lucian Harşovschi, răspunzând astfel unei reclamaţii primite de la un ascultător, în cadrul emisiunii „Faţă în faţă”, de la Viva FM, realizată de Marius Cocoş.
Nemulţumirile unora dintre locuitorii Sucevei vizavi de modul de colectare a gunoiului se referă nu doar la acei saci cu moloz sau alte deşeuri care nu sunt menajere, pentru care este nevoie să se trimită alte maşini de colectare decât gunoierele normale, ci şi la starea precară a unora dintre tomberoanele utilizate, care nu au mai fost igienizate la timp.
„În legătură cu tomberoanele de gunoi din preajma scărilor de bloc. Cei care se ocupă nu-şi fac treaba până la capăt, ridică gunoiul şi atât. Nu curăţă şi în jurul acestora. Şi de ce nu sunt înlocuite tomberoanele mizerabile?”, a fost o problemă semnalată chiar de primul ascultător care a intrat în direct în emisiune, telefonic.
„Acum avem un contract temporar, suntem în procedură de licitaţie şi deja a venit o nouă contestaţie. Toate punctele de colectare din Suceava vor fi modernizate, conform noului contract, care va fi pe 12 ani, vor fi montate tomberoane noi, iar la case vor fi distribuite câte două pubele, plus că se va pune accent pe colectarea selectivă. Problema e că nu am anunţat încă nici un câştigător al licitaţiei, dar deja tot apar contestaţii. E clar că se va ajunge până la urmă şi la Curtea de Apel, să dea o decizie care să nu mai poată fi contestată”, a explicat Lucian Harşovschi.
Odată cu realizarea celor 200 de puncte de colectare îngropate sau semiîngropate, toate tomberoanele noi vor fi acţionate printr-un sistem hidraulic, prin care vor fi ridicate din spaţiul subteran unde vor fi depozitate, în vreme ce la suprafaţă va fi vizibil doar un fel de coş de gunoi, în genul celor stradale.
Şi atunci, ca şi acum, o problemă va fi când la tomberoane se aruncă şi altfel de gunoi decât cel menajer – de exemplu deşeuri din construcţii.
Maşina de gunoi normală nu poate ridica acele deşeuri, care vor rămâne mult timp lângă punctele de colectare.
Modalitatea corectă de a scăpa de acele deşeuri care nu sunt menajere şi au rezultat în urma unor lucrări făcute în regie proprie este să fie anunţată municipalitatea sau direct operatorul de salubrizare de existenţa acestora, să se facă o programare pentru ridicarea lor – fiind necesară trimiterea unei maşini care să le preia separat de deşeurile produse în mod curent de populaţie.
Atunci când o modernizare sau lucrările de reparaţii sunt făcute cu o firmă specializată, în certificatul de urbanism eliberat de primărie se specifică clar ce are de făcut proprietarul. În mod normal este nevoie de un contract cu o firmă de salubrizare, pentru ridicarea deşeurilor din construcţii.
Doar că nu de puţine ori mormanele de deşeuri pe care le vedem aruncate pe lângă buncărele de gunoi şi care stârnesc nemulţumirea unora dintre locatari sunt rezultatul unor lucrări de construcţii făcute de firme, cu contract, dar care se debarasează de deşeurile rezultate pe unde apucă, tocmai pentru a nu plăti pentru transportul şi depozitarea acestora, cum ar fi normal.
( 6 mar 2018, 12:09:15
deci impozitul pe teren mai mare cu 20% fata de anul trecut,buuuun
deci impozitul pe cladire mai mare cu 20% fata de anul trecut ,buun
deci impozitul pe masina mai mare cu 20% fata de anul trecut,buun
deci taxa ecologizare aproape dubla fata de anul trecut,buuun
Si acum sa vedem ce se intampla in propozitie.
Salar primar 16313
Salar viceprimar 10500
indemnizatie consilier local 1305
secretar municipiu 11600
arhitect sef 10200
directori aprox 10.000
sef birou aprox 7000
consilieri aprox 5000
politisti locali superiori aprox 5000
Mai mult salariile s-au marit cu inca 20% pentru a compensa trecerea taxelor de la angajator la angajat.Aceste salarii mi se par nesimtite ,imorale si n-au nici o legatura cu realitatea economica a tarii.E un furt pe fata din buzunarele noastre ,ca doar de aia platim impozite majorate cu 20%,taxa gunoi dubla,impozit pe salar(o parte intra la primarii)ca salariatii primariei sa-si bage in buzunar salarii enorme.Nici in Franta primarul nu castiga asa o suma imensa.Este politica de haiduceala a PSD prin care da salarii imense administratiei locale(primarii si consilii judetene)ei reprezentand infanteria cu care castiga alegerile.La fel a facut si cu parlamentarii carora le-a triplat salariile si le-a dublat indemnizatia speciala.
Acum primariile pot folosi banii de investitii pentru salarii si de asemenea pot face imprumuturi tot pentru salarii.E fioarte tare frate.Pai ce mai ramane si pentru amaresteni????????????????????