Facultatea de Știinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii „Ștefan cel Mare” Suceava (USV) a organizat pentru studenţii care se pregătesc să devină viitori profesori o sesiune de formare practică, în perioada 16 -19 februarie 2018,la Centrului de Formare Continuă al Universităţii Suceava, situat în Vatra Dornei.
„Studenţii entuziaşti ai Facultăţii de Știinţe ale Educaţiei au întrerupt cursul firesc al timpului printr-un popas de învăţare caldă, sănătoasă, la şcolile şi grădiniţele de pe plaiurile Dornelor. Astfel, studenţii au trăit experienţe de practică pedagogică şi de comunicare în mediu şi spaţiu informal şi au putut experimenta aerul de primenire a sufletelor dascălilor în devenire, fără de care nu e posibilă creşterea întru desăvârşire a chemării de <învăţător>”, au transmis organizatorii sesiunii de practică.
Formatorii dorneni au oferit cu generozitate activităţi educaţionale care au impresionat viitoarele cadre didactice. Gazdele activităţilor au fost Școala şi Grădiniţa din Şaru Dornei, aflate sub coordonarea prof. Marius Giosu, precum şi Şcoala Gimnazială nr. 1, director profesor Daniel Bereholschi, şi Grădiniţa cu program Prelungit „Scufiţa Roşie” din Vatra Dornei, director prof. Dorina Cîrceie. Cadrele didactice din aceste unităţi s-au dovedit a fi adevărate modele de formare, reuşind să îmbogăţească prin experienţele didactice studenţii.
Activitatea a devenit cu atât mai formativă prin participarea activă a inspectoarei pentru învăţământul preşcolar, Daniela Răileanu, de la Inspectoratul Școlar Suceava, care a creat contextul favorabil acestor experienţe de învăţare şi care a contribuit semnificativ la înţelegerea şi analiza paşilor de proiectare şi realizare a demersului formativ. Din partea Facultăţii de Știinţe ale Educaţiei au participat profesor Florica Diaconescu şi Otilia Clipa, care au facilitat descoperirea legăturilor dintre informaţiile teoretice şi cele aplicate în mediul de învăţare.
Întreaga activitate a avut ca scop exersarea abilităţilor pedagogice atât ale dascălilor consacraţi, cât şi ale tinerilor dornici de a-şi îmbogăţi cunoaşterea, punându-se în situaţii noi de aplicare a teoriilor psihopedagogice şi de specialitate studiate.
„În acelaşi timp, s-au creat legături sufleteşti menite să dezvolte trăirea şi comunicarea valorilor, a temeiniciei formării de dascăli capabili să le transmită viitorilor elevi”, au apreciat organizatorii.