Reprezentanţii CFR Călători au decis să anuleze mai multe trenuri la nivel naţional, măsură care se va repercuta şi la nivelul judeţului Suceava. Printre cele 100 de trenuri care vor fi anulate de la data de 1 martie 2018 se numără şi cel care circulă în prezent pe ruta Suceava - Constanţa şi retur, dar şi mai multe garnituri pe ruta Suceava - Câmpulung Moldovenesc şi retur.
Motivul invocat de conducerea CFR Călători este lipsa vagoanelor pentru a asigura cele 100 de trenuri propuse pentru a fi scoase din circulaţie.
În schimb, feroviarii suceveni spun că măsura este una care aduce mari deservicii traficului de călători, sens în care au adus şi mai multe argumente. În cazul trenului Suceava - Constanţa, care primeşte în Staţia CF Mărăşeşti şi vagoane de la Iaşi, se consideră că prin decizia de anulare se va întrerupe legătura dintre Moldova şi Dobrogea.
„Trenul 1856, Suceava - Mărăşeşti (spre Constanţa) asigura preluarea fluxului de călători din localităţile Vatra Dornei Băi, Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului, Rădăuţi, Suceava, Botoşani, Paşcani, Roman, Bacău, Adjud cu menţiunea că nu există trenuri de legătură din staţia Buzău către staţia Constanţa care să sosească dimineaţă. La fel se pune problema şi pentru ramura de Iaşi, care asigura transportul persoanelor pe secţia Iaşi, Vaslui, Bârlad, Mărăşeşti, legături care sunt întrerupte şi pentru cei care vin dinspre Dobrogea spre Moldova”, au menţionat reprezentanţii sindicaliştilor din Suceava.
Trebuie spus totuşi că legătura cu litoralul românesc al Mării Negre va fi menţinută în perioada sezonului estival, când vor exista trenuri directe între Suceava şi Mangalia, respectiv în perioada iunie-septembrie.
În afara trenului spre Constanţa, în judeţul Suceava vor mai fi anulate, începând cu data de 1 martie 2018, trenurile 5721 şi 5722 Suceava - Câmpulung Moldovenesc şi retur în zilele de sâmbătă şi duminică, precum şi trenurile 5723 Suceava - Câmpulung Moldovenesc din zilele de sâmbătă şi 5720 Câmpulung Moldovenesc - Suceava din zilele de duminică.
Mai mult, există informaţii că o parte din rutele pe care CFR Călători vrea să le abandoneze vor fi preluate de operatori privaţi, care au achiziţionat deja vagoane şi automotoare la mâna a doua şi se pregătesc să intre pe piaţă.