Deputatul liberal de Suceava Ioan Balan îl invită pe ministrul Transporturilor, Lucian Şova, să viziteze şoseaua de centură a municipiului Suceava, investiţie demarată acum 10 ani şi finalizată în proporţie de 85% înainte ca sursele de finanţare să fie tăiate.
„Guvernele din ultimii 7 ani nu au reuşit să termine cei 10-15% cât mai trebuiau făcuţi pentru a pune în funcţiune şoselele de centură. Vă invit să veniţi pe varianta ocolitoare a municipiului Suceava, să constataţi singuri că de când a revenit PSD la guvernare în anul 2012, nici un ministru nu a fost în stare să termine cei 15% care mai trebuiau făcuţi pentru a da în folosinţă întreaga lucrare. Vă pun la dispoziţie răspunsurile tuturor miniştrilor şi prim-miniştrilor din aceşti ultimi ani cu privire la centura Sucevei, în care s-a tot promis, dar nu s-a făcut nimic. Înţeleg că situaţia Sucevei nu este singulară în ţară. Sunt multe alte municipii unde pe lucrările începute cu mulţi ani în urmă s-a aşternut un strat foarte gros de rugină, iar ceea ce s-a construit deja s-a degradat”, a arătat Ioan Balan.
Deputatul liberal spune că nu crede că lucrurile se vor mişca nici sub conducerea actualului ministru al Transporturilor, sens în care a amintit aroganţa cu care acesta le-a răspuns ziariştilor în momentul în care a fost întrebat când vom avea finalizaţi noi kilometri de autostrăzi.
„Acesta a sfidat o ţară întreagă răspunzând în zeflemea că <vom avea atunci când vor fi terminaţi>. Întreaga atitudine de <băiat de cartier>, de <şmecher> a ministrului Transporturilor nu îmi oferă nici cea mai mică speranţă că în anul 2018 se va face mai mult decât anul trecut, adică nimic”, a mai spus Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a amintit că primul punct între priorităţile Master Planului General pentru Transporturi îl reprezintă construirea drumului de mare viteză care să lege Capitala de Siret prin Buzău, Focşani şi Suceava, numai că, în opinia sa, aceasta este o altă promisiune care va rămâne în acest stadiu.
„Au trecut deja ani buni şi nu s-a mişcat o piatră în acest sens, deşi pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii nu trebuie nu ştiu ce exproprieri sau nu ştiu ce lucrări complexe - poduri sau viaducte. Drumul expres către Suceava presupune, în cea mai mare măsură, lărgirea benzilor de circulaţie existente. Acum înţeleg foarte bine că oricine ar fi ministru al Transporturilor, într-o guvernare antiinvestiţii, antidezvoltare, antimodernizare vom avea drumuri rapide care să lege Bucovina de Bucureşti atunci când .... <vor fi terminate!>”, a mai menţionat Ioan Balan.