Revoluţia de la programările online pentru înmatricularea autovehiculelor are şi părţi negre. Cele mai afectate sunt persoanele juridice, în cazul cărora programările au ajuns deja la aproape trei luni, o perioadă extrem de lungă şi care, potrivit oamenilor de afaceri din judeţ, afectează activitatea firmelor.
Oamenii de afaceri sunt revoltaţi şi speră ca şefii Prefecturii Suceava să găsească în cel mai scurt timp soluţii pentru a debloca situaţia.
De exemplu, un om de afaceri care şi-a cumpărat un utilaj de deszăpezire pe care ar fi dorit să-l folosească în cadrul firmei a încercat să se programeze online şi a primit ca dată de prezentare la ghişeele Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Suceava finalul lunii aprilie.
„Până atunci trece iarna şi eu am cumpărat utilajul şi stau şi mă uit la el şi nu îl pot utiliza. Am încercat să plătesc o taxă de urgenţă şi mi s-a transmis că la persoanele juridice nu există aşa ceva. Nu cred că este normal ce se petrece”, a arătat omul de afaceri.
Un altul a adus în discuţie situaţia vehiculelor pentru transport persoane şi marfă. Potrivit legislaţiei actuale, vehiculele peste 8+1 şi cele peste 3,5 tone pot presta servicii de transport contra cost doar dacă obţin copia conformă din partea Autorităţii Rutiere Române, ori acest document se emite doar dacă vehiculul respectiv are număr de înmatriculare.
„Mijloacele de transport, atât pentru persoane, cât şi pentru marfă, se pot defecta sau pot apărea tot soiul de alte incidente. Dacă vrei să îl înlocuieşti sau să-ţi măreşti parcul auto ajungi în situaţia în care dai sute de mii de euro pentru un astfel de mijloc de transport şi pentru că nu ai număr de înmatriculare stai şi te uiţi la el neputincios”, a precizat unul dintre transportatorii suceveni.
În cazul în care cineva riscă să iasă pe traseu cu un vehicul fără copie conformă emisă de ARR amenda este una uriaşă, între 9.000 şi 12.000 de lei.
Prefectul Mirela Adomnicăi promite că situaţia se va reglementa într-un timp cât mai scurt
Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, era la curent cu aceste probleme şi a declarat că face toate eforturile pentru ca situaţia să revină la normal. Potrivit Mirelei Adomnicăi, aceste decalaje au apărut în special ca urmare a plecării din sistem a cinci persoane prin pensionare în cursul lunii septembrie a anului trecut.
„Au plecat cinci dintre cei mai buni oameni, iar între timp am reuşit să transferăm două persoane, iar alte două vor fi angajate în cursul acestei luni prin concurs. În plus 30-40% din personalul de la Serviciul de Permise şi Înmatriculări prestează mai multe tipuri de activităţi, ceea ce creează probleme suplimentare”, a menţionat prefectul de Suceava.
Mirela Adomnicăi a mai spus că în luna martie se intenţionează înfiinţarea unui ghişeu special destinat doar persoanelor juridice, şi în felul acesta aglomeraţia se va reduce. Până atunci, reprezentanţii firmelor sucevene sunt aşteptaţi, de luni până joi, la Biroul de Audienţe din cadrul Prefecturii Suceava.
„Încercăm să gestionăm cât mai eficient această situaţie. De aceea, persoanele juridice se pot adresa cu o cerere scrisă la Biroul de Audienţe în care să explice de ce au nevoie de programare mai rapid faţă de data din sistemul online, iar acolo unde solicitările sunt pertinente şi justificate vom găsi soluţiile necesare de a-i ajuta. Nu ne-am propus nici un moment să afectăm mediul de afaceri, şi de aceea suntem într-un permanent dialog pentru a îmbunătăţi activitatea instituţiilor din subordine”, a conchis Mirela Adomnicăi.