În prezenţa colaboratorilor, a partenerilor şi a angajaţilor, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Suceava a inaugurat joi, 1 februarie, noul sediul al instituţiei, situat în incinta Liceului cu Program Sportiv (LPS) Suceava, din bulevardul George Enescu, nr. 26. A.
Sediul este unul generos, de aproape 400 de metri pătraţi, se află la etajul sălii de sport, oferă condiţii mai bune pentru angajaţi şi nu în ultimul rând pentru beneficiarii instituţiei (elevi, cadre didactice, părinţi, aparţinători etc.), care vor avea acces mai uşor la serviciile CJRAE.
În cadrul centrului îşi desfăşoară activitatea 75 de angajaţi, dintre care 54 de psihologi şcolari, şapte logopezi, doi asistenţi sociali şi personal TESA, 15 dintre aceştia având activitate permanentă în sediul din municipiu.
Instituţia funcţiona până acum în incinta Centrul Școlar pentru Educaţie Incluzivă Suceava, din cartierul Burdujeni.
Potrivit Mariei Pavelescu, directoarea CJRAE Suceava, ”avem un spaţiu generos, fiecare angajat are câte un birou şi, în afară de asta, cei care au nevoie de noi, părinţii care au copii cu probleme şi apelează la noi pentru orientare şcolară şi profesională vin la Direcţia pentru Protecţia Copilului şi apoi doar traversează şcoala şi ajung la noi. Până acum trebuiau să vină până în Burdujeni, schimbau 2 - 3 autobuze, nimereau foarte greu. Oamenii de aici sunt foarte implicaţi, suntem în mijlocul problemelor şi ne bucurăm împreună de acest spaţiu. Mulţumim domnului Gheorghe Niţă, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, domnului Ioan Radu, directorul LPS, şi Primăriei Suceava, pentru că spaţiul este al Consiliului Local”.
Serviciile CJRAE
Inaugurarea noului sediu a debutat cu un serviciu religios oficiat de doi preoţi, după care inspectorul şcolar general, prof. Gheorghe Lazăr, a transmis mesajul său către instituţie.
„E un moment deosebit pentru CJRAE. Cred că misiunea centrului va fi cu atât mai bine îndeplinită, având în vedere noile condiţii”, a arătat Gheorghe Lazăr.
Acesta a mai amintit câteva dintre obiectivele instituţiei, printre care cel de a efectua evaluările copiilor în vederea înscrierii în clasa pregătitoare, evaluarea opţiunilor pentru liceu ale elevilor de clasa a VIII-a, consilierea şi orientarea profesională a elevilor etc.
La acestea, mai adăugăm câteva şi anume: terapii logopedice, sprijinire şi îndrumare a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, mediere şcolară, favorizarea cooperării şcoală-familie-comunitate.
Gheorghe Lazăr a mai subliniat în discursul său faptul că diriginţii şi managerii şcolilor din judeţ au responsabilitatea de a promova şi de a îndruma elevii mai mult către clasele profesionale, în contextul în care cererea de meseriaşi de pe piaţa muncii este una foarte ridicată. Acesta a prezentat câteva din avantajele acestei forme de învăţământ, amintind şi de învăţământul profesional dual, ai căror absolvenţi vor dispune de stagii de practică, burse şi un loc asigurat.