Intenția municipalității sucevene de a asigura transportul public de persoane cu un număr de 40 de autobuze electrice, achiziționate din fonduri europene, nu se poate concretiza decât dacă se creează condiții pentru întreținerea corectă a acestora, în hale încălzite.
Cum actuala bază a TPL nu poate intra în calcule pentru amenajarea unor astfel de hale până când nu se închide total litigiul cu Atlassib, care deține platforma betonată și clădirile, în vreme ce doar terenul este al primăriei, se caută alte soluții de urgență.
„Cel mai important proiect pe fonduri europene pe care urmează să-l depunem se referă la sistemul integrat de transport public ecologic din municipiul Suceava, cu 40 de autobuze electrice. Din păcate acolo avem o problemă cu terenul. Avem gata documentația, dar trebuie să indicăm terenul pe care vom face sediul de administrare a acestora. Am încercat la Termica, unde sunt terenurile primăriei, dar nu este eligibilă locația, din cauza litigiului cu lichidatorul judiciar. Ca atare am identificat o suprafață de teren potrivită în Burdujeni Sat, pe strada Căpitan Grigore Andrei, unde avem o suprafață de 2,5 hectare”, a explicat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Strada respectivă se numără printre cele recent modernizate de municipalitate, încât se poate circula bine pe acolo, dar investiția în noua bază TPL trebuie luată de la 0.
Acum, acolo unde se dorește turnarea unei platforme pentru autobaza TPL este un imaș cu multe denivelări și cu resturi de materiale de construcții depozitate.
„Am avut o discuție informală cu consilierii locali de la toate partidele, în cursul zilei de luni, au fost de acord să facem demersurile necesare pentru ca această suprafață de teren să devină viitorul sediu al transportului public local. Urmează să facem delimitările cadastrale, să dăm o decizie de Consiliu Local, să realizăm studiul geo-tehnic și ce mai trebuie pentru a putea semna contractul de finanțare care va asigura dezvoltarea transportului public din Suceava”, a adăugat Ion Lungu.
Municipalitatea nu vrea să renunțe nici la actuala bază a TPL, unde ar urma să fie ținute în continuare autobuzele și microbuzele cu care se asigură în prezent transportul public local.