Primul supermarket pentru toți deschis în municipiul Suceava, în 2006, Kaufland, (Metro fiind doar pentru cei cu legitimație de client, care aprovizionează alte magazine), intenționează să remodeleze construcția existentă, printr-o extindere pe verticală a acesteia, dar și prin amenajarea primei parcări supraetajate din oraș.
Prin documentația de urbanism depusă la Primăria Suceava, conducerea Kaufland a anunțat intenția de elaborare a Planului Urbanistic Zonal și pentru extinderea magazinului și construirea parcării supraterane, pe terenul de 18.675 mp pe care îl deține pe strada Universității.
Prin modernizarea propusă, suprafața centrului comercial ar urma să crească cu 526 de mp, de la 6.608 mp la 7.134 mp.
Dar dacă luăm în calcul și parcarea supraetajată care se dorește a fi făcută în locul actualei parcări la sol, totalul suprafeței construite va crește de la 6.621 mp, la 14.078 mp, adică mai mult decât dublu.
Un aspect interesant al investiției solicitate de Kaufland este că suprafața de circulație carosabilă și pietonală, care în prezent este de 10.200 de metri pătrați, ar scădea la 2.850 de mp. Altfel spus, parcarea supraetajată, de 416 locuri, care aduce un plus de numai 113 locuri de parcare, comparativ cu situația actuală – 303 locuri, nu mai are statut de parcare publică, iar folosirea acesteia ar putea fi condiționată de introducerea unei taxe sau de efectuarea de cumpărături din supermarket.
Nemulțumirea celor de la Kaufland vizavi de folosirea parcării magazinului și de cei care nu vin aici la cumpărături este mai veche.
Anii anteriori, cei de la Kaufland, deranjați de faptul că parcarea din fața magazinului este folosită și de cei care nu sunt clienții lor, ci merg la Piața Mică sau la Centrul Comercial Zimbru, de lângă ei, au solicitat cu insistență să li se permită montarea unui sistem de bariere și contorizare a timpului de staţionare, pentru ca proprietarii autovehiculelor care depăşesc două ore de ocupare a unui loc de parcare să fie puşi la plată. Nemulțumirea acestora viza și faptul că locuitorii din zonă îşi lasă maşinile în parcare atât ziua cât şi noaptea, ceea ce limita accesul către magazin a potențialilor lor clienți.
Solicitările repetate le-au fost respinse de consilierii locali, deoarece unul dintre motivele pentru care au aprobat construirea magazinului şi chiar au facilitat-o, prin măsurile luate (inclusiv transformarea străzii Universităţii din stradă cu sens unic în arteră de circulaţie cu două sensuri), a fost faptul că odată cu respectiva investiţie se creau 316 locuri de parcare publice, într-o zonă în care lipsa acestora devenise deja o problemă gravă.