Licitaţia pentru desemnarea unui nou operator de salubrizare menajeră a Sucevei, pentru următorii 12 ani, va avea loc mâine.
Licitaţia era programată iniţial pentru data de 1 noiembrie 2017, dar a fost suspendată în urma contestaţiilor depuse. După soluţionarea acestora, o nouă dată a fost stabilită - 12 ianuarie 2018, dar o contestaţie în instanţă a RER Buzău a blocat iar licitaţia.
În cele din urmă, o decizie a Curţii de Apel Suceava, de modificarea parţială a deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi remediere a documentaţiei de atribuire, a permis ca licitaţia să fie ţinută pe 31 ianuarie.
„La aproape patru ani (martie 2014) de la demararea proiectului care va schimbă total modul de gestionare a gunoiului menajer în municipiul reşedinţă de judeţ, va avea loc licitaţia, dar cel mai probabil rezultatul acesteia va fi din nou contestat”, a precizat viceprimarul Lucian Harşovschi, care s-a ocupat de această problemă.
Valoarea contractului de concesionare a salubrizării menajere a Sucevei pentru următorii 12 ani este de 83.829.600 de lei (peste 18 milioane de euro), câştigătorul obligându-se să amenajeze 100 de platforme semiîngropate, 100 de platforme îngropate, 30 de puncte supraterane de colectare selectivă cu patru containere pentru deşeuri reciclabile, dar şi să monteze 1.000 de coşuri stradale şi să amenajeze două locuri de joacă pentru copii, anual.
Din cele 100 de platforme îngropate, 15 urmează să fie realizate în cartierul Obcini, 23 în George Enescu, 9 în Zamca, 26 în Centru, 24 în Burdujeni şi 3 în Iţcani, în vreme ce platformele semiîngropate vor fi amplasate astfel: 14 în Obcini, 24 în George Enescu, 7 în Zamca, 28 în Centru, 25 în Burdujeni şi 3 în Iţcani.
Rămâne de văzut în cât timp va putea fi desemnat câştigătorul final al licitaţiei, după ce se va declanşa din nou caruselul contestaţiilor.