Consiliul Judeţean al Elevilor (CJE) Suceava, singurul for reprezentativ al elevilor din judeţul nostru, are un nou lider.
Adrian Barbaroş, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, este noul preşedinte al structurii, tânărul fiind ales în cadrul Adunării Generale a CJE, de la finele săptămânii trecute.
În cursa pentru preşedinţia Consiliului a mai intrat şi Larisa Irina Baciu, de la Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret” Suceava.
Vicepreşedinte al CJE Suceava a fost desemnată Elena Timoci, de la Liceul „Laţcu Vodă” Sire, iar secretar - eleva Ștefana Dascălu, de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava.
Cât despre obiectivele mandatului, noul preşedinte Adrian Barbaroş a menţionat că „una dintre primele noastre priorităţi se axează pe lansarea online a unui chestionar de interes pe care elevii din întreg judeţul îl pot completa. Acesta va reflecta nevoile elevilor din perspectiva educaţiei non formale, astfel vom avea posibilitatea să dezvoltăm activităţile şi proiectele pe care elevii şi le doresc. Fie că sunt concursuri pe diferite teme, workshopuri de dezvoltare personală, fie chiar dezbateri pe anumite teme educaţionale”.
Barbaroş a mai subliniat importanţa rolului Statutului Elevului, document de referinţă privitor la drepturile şi îndatoririle pe care elevii le au, iar promovarea acestui document se află printre priorităţile sale.
„Pe lângă acestea, ne dorim lansarea unei platforme virtuale, cu ajutorul căreia elevii pot sesiza cazuri în care drepturile le sunt încălcate. Li se poate oferi astfel atât ajutor direct, cât şi consultanţă cu privire la diferite probleme.
În calitate de preşedinte al acestei structuri, îmi doresc o comunicare cât mai eficientă cu decidenţii din domeniul educaţiei, cu reprezentanţii autorităţilor publice locale, ai comitetelor de părinţi, dar şi cu reprezentanţi ai organizaţiilor non-guvernamentale”, a mai completat elevul.
CJE - o voce puternică a elevilor
Referitor la activitatea CJE Suceava, Tatiana Vîntur, inspector şcolar pentru educaţie permanentă, a punctat că acesta „reprezintă o voce puternică a elevilor, un mod prin care cei mai buni elevi reprezintă, în mod democratic, elevii din judeţul lor în faţa decidenţilor”.
Echipa Consiliului Judeţean al Elevilor şi-a făcut auzită vocea prin diferitele luări de atitudine (drepturi, responsabilităţi, bursele şcolare, uniforma şcolară, agresivitate în mediul şcolar, discriminare), discuţii, dezbateri în mediul şcolar în cadrul „Caravanei CJE” (rolul consiliilor şcolare ale elevilor, Statutul elevului), desfăşurarea unor proiecte ce au vizat comunitatea educaţională (Zâmbeşte româneşte, Tineri de succes, Creatori de viitor) sau dezvoltarea personală a elevilor (Atelierele cunoaşterii, dezbateri academice).
Tatiana Vîntur a mai arătat că elevii CJE Suceava lasă în urma lor o cultură pentru norme şi reglementări (workshopuri despre drepturi şi responsabilităţi – Statutul elevului); valori – adevăr, bine, dreptate, democraţie, responsabilitate, muncă, apartenenţa la grup; principii: ancorarea de un scop, principiul optimismului şi al exuberanţei specifice adolescenţei, principiul perseverenţei, tenacităţii şi al efortului, principiul reprezentării; învăţare: achiziţii pe termen lung, leadership, comunicare, spirit de echipă, gestionare a conflictelor, emoţiilor, dezvoltare personală, flexibilitate şi empatie; a da mai departe: sprijin pentru colegii noi din echipă, activităţi de mentorat, transfer de experienţă.