Chiar din prima lună a anului, Primăria Suceava a dat startul unei ample campanii de „curăţire” a domeniului public de puzderia de panouri publicitare care înţesează străzile municipiului, fără a mai fi autorizate.
După ce, în ultima parte a anului trecut, municipalitatea a demarat o acţiune de identificare a panourilor publicitare care nu mai sunt autorizate, deoarece nu s-au achitat la bugetul local taxele cuvenite, fiind transmise somaţii pentru intrarea în legalitate, dar şi notificări pentru ridicarea acelor construcţii de pe domeniul public, acum s-a trecut la următoarea etapă legală.
„Campania de ridicare a panourilor publicitare rămase fără autorizaţie continuă.
Mai multe societăţi comerciale au fost notificate să-şi ridice construcţiile de pe domeniul public la sfârşitul anului trecut. Deoarece nu s-au conformat, Primăria municipiului Suceava, prin serviciile de specialitate, a trecut la înlăturarea acestora.
Acum, pe lângă sumele restante, aceste societăţi mai au de plătit şi preţul înlăturării acestora dacă doresc să le recupereze”, a anunţat viceprimarul Lucian Harşovschi.
Astfel, într-o primă etapă, până la 31 ianuarie vor fi ridicate de pe domeniul public 29 de panouri publicitare, după care va veni rândul altora, dacă situaţia lor nu se clarifică între timp.
Mai mult, anul acesta ar putea fi aplicate noi reguli în privinţa publicităţii stradale, după cum a atenţionat viceprimarul Harşovschi, care a precizat că un nou regulament este în lucru, fiind ajuns deja la etapa de dezbatere publică.
În funcţie de situaţiile semnalate de cetăţeni, sau de ceea ce vor găsi inspectorii primăriei în teren, anul acesta vor continua şi acţiunile de înlăturare a rablelor şi a chioşcurilor abandonate pe domeniul public.