Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava va deveni Centru de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei (CETI) în cadrul unui proiect derulat de Ministerul Educaţiei Naţionale, cu sprijinul Guvernului Japoniei. Alte două colegii din judeţ (Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava şi Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni) s-au înscris în cursa pentru această titulatură, candidaturile fiind evaluate de Inspectoratul Şcolar Suceava, pe baza unor criterii stabilite de ministerul de resort.
Ca urmare a rezultatului, Colegiul „Ştefan cel Mare” va beneficia de un laborator IT dotat cu 26 calculatoare performante şi o tablă interactivă.
60 astfel de centre vor funcţiona în toată ţara, proiectul având ca obiectiv asigurarea condiţiilor optime de pregătire şi dezvoltare a elevilor din clasele IX - XIII capabili de performanţe înalte.
Potrivit prof. Dan Popescu, directorul Colegiului „Ştefan cel Mare” Suceava, „ar fi fost un lucru foarte bun dacă exista posibilitatea de a selecta toate liceele care şi-au depus candidatura, să fie trei centre în judeţ. Acest proiect aduce un plus atât în ceea ce priveşte infrastructura, cât şi în ceea ce priveşte răsplata profesorilor care vor fi implicaţi în activităţile centrului. Probabil noi am avut avantajul că organizăm Centru de Excelenţă pentru elevii capabili de performanţă, încă din 2001, prin Ordonanţă de Urgenţă a Ministerului Educaţiei”.
Procesul de selecţie a liceelor are două etape. Prima etapă a constat în desemnarea câte unui centru la nivelul fiecărui judeţ. Dintre criteriile care au fost luate în calcul menţionăm: existenţa profilului matematică-informatică, intensiv informatică, elevi cu rezultate la olimpiadele de profil, profesori pregătitori ai lotului naţional de informatică etc. Au fost eligibile liceele care şi-au asumat îndeplinirea mai multor condiţii (program de cel puţin 10 ore/ săptămână adresat copiilor din comunitate interesaţi să participe la activităţi, pe o durată de cel puţin doi ani de la data punerii în funcţiune a centrului, formarea de cadre didactice). Etapa a II-a presupune o evaluare efectuată de o comisie naţională în urma căreia vor fi selectate încă 13 centre la nivel naţional, din regiunile mai puţin dezvoltate, care obţin cele mai bune punctaje şi respectă principiul conform căruia, în fiecare judeţ, nu pot fi mai mult de două centre.
Potrivit ministerului de resort, implementarea acestui proiect porneşte de la modelul japonez de a preda această disciplină şi de la necesitatea înfiinţării în ţara noastră a unor centre care să ofere elevilor o pregătire avansată, calificată şi centrată pe aptitudinile şi nevoile lor de instruire, respectiv pe stimularea creativităţii.