Primăria Suceava cere Consiliului Județean Suceava să-i acorde dreptul de a folosi gratuit, timp de 15 ani, trei etaje din sediul propriu, din Areni. Aparent ciudată, solicitarea municipalității sucevene, oficializată printr-o decizie de Consiliu Local adoptată în ședința extraordinară de luni, readuce în prim-plan o situație alambicată.
Primăria municipiului reședință de județ funcționează într-o clădire care nu îi aparține decât parțial – subsolul și primele două etaje, în vreme ce etajele 3, 4 și 5 sunt în proprietatea Consiliului Județean.
Povestea este veche din 2002, clădirea care este acum sediul Primăriei Suceava, de pe Bulevardul 1 Mai nr. 5A, fiind anterior sediu de bancă. Cum administrația suceveană nu a avut fonduri suficiente să cumpere întregul imobil, a preluat doar jumătate din clădire, contra sumei de 624.200 de euro, cealaltă jumătate fiind cumpărată de Consiliul Județean Suceava, care ulterior i l-a dat municipalității, în folosință gratuită, pe o perioadă de 15 ani.
Pe 7 februarie 2018 expiră perioada pentru care cele trei etaje din sediul primăriei au fost date în folosință gratuită.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, le-a explicat consilierilor locali că în urma discuțiilor purtate cu conducerea Consiliului Județean, s-a convenit prelungirea atribuirii gratuite a acelor spații, urmând ca în perioada următoare să se facă și o preluare a lor în posesie, prin oferirea altor spații, la schimb, cel mai probabil la Centrul Tradițiilor Populare, amenajat pe strada Universității.
Dar pentru a fi luată o decizie în deliberativul județean, în privința atribuirii gratuite în folosință a celor trei etaje din sediul primăriei, trebuie să existe și o solicitare oficială în această privință, din partea Consiliului Local, ceea ce s-a și făcut ieri, în baza prevederilor Legii 215/2001.