Laptele şi cornul urmează să fie înlocuite cu o masă caldă pentru cei aproape 300 de elevi şi preşcolari de la Şcoala Gimnazială Moldova Suliţa.
La finele anului trecut, Guvernul a aprobat lista celor 50 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat în care se aplică, în anul şcolar 2017-2018, Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar, şcoala din Moldova Suliţa fiind singura unitate din judeţ inclusă în program.
Elevii vor avea asigurată, gratuit, o masă în timpul programului de la şcoală, în limita a 7 lei/zi/elev, valoarea totală a programului, pentru judeţul nostru, fiind de 176.000 de lei, potrivit insp. Cezar Anuţei, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Suceava.
Însă după anunţul făcut de Guvern în luna decembrie, lucrurile au stagnat, primăria din comună, responsabilă de derularea programului, aşteptând normele de aplicare, în lipsa cărora nu poate demara proiectul.
Petru Jecalo, primarul comunei Moldova Suliţa, a menţionat că în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, ministerele Sănătăţii şi Educaţiei vor elabora norme de aplicare.
După implementare, Inspectoratul Şcolar Suceava va monitoriza şi va evalua programul.
Program aproape eşuat în 2017
Programul a fost demarat în anul şcolar 2016-2017, iar şcoala din Moldova Suliţa a fost parte a proiectului încă de la debut.
Programul a şchiopătat însă, iar cei aproape 300 de elevi de la Moldova Suliţa au primit prima masă din program abia în luna mai, cu aproape nouă luni întârziere şi cu doar o lună înainte de finalul anului şcolar. Întrucât şcoala nu dispune de cantină sau sală de mese, masa a fost livrată în regim catering, elevii primind un sandviş cu şuncă sau carne de pui, caşcaval, un fruct şi legume.
„Lucrurile s-au derulat foarte greu, procedurile au fost încurcate. Noi am demarat şi licitaţia, iar perioada în care elevii au primit o masă a fost una foarte scurtă. O societate din Câmpulung Moldovenesc livra, în regim de catering, sandvişuri, la 3,5 lei/bucata. Sperăm ca anul acesta lucrurile să meargă mai bine, normele să fie transmise mai repede, pentru că, după experienţa de anul trecut, încă nu putem trage o concluzie certă asupra impactului acestui program”, a declarat Petru Jecalo.
Potrivit Ministerului Educaţiei, cele 50 de şcoli au fost selectate astfel încât fiecare judeţ să aibă cel puţin o unitate de învăţământ inclusă în proiect şi, totodată, să fie reprezentative din punct de vedere al problemei semnalate (medii geografice izolate sau greu accesibile, medii sociale defavorizate, medii economice cu grad ridicat de pauperitate).
Referitor la program, Ministerul Educaţiei mai adaugă că acesta este parte a strategiei privind scăderea ratei de părăsire timpurie a şcolii.