Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Suceava îşi continuă în 2018 dezvoltarea începută încă de anul trecut, atât din punct de vedere al numărului de destinaţii externe, cât şi al investiţiilor, în timp ce la Iaşi aeroportul este în plin scandal din cauza schimbării conducerii, iar companiile amână introducerea de noi curse aeriene. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, anunţa recent că începând de pe 25 martie a.c. o nouă companie, Cobrex Trans, va începe să opereze curse aeriene pe rutele externe Suceava – Madrid (Spania) şi Suceava – Verona (Italia), dar şi curse interne către Bucureşti. Acestea se vor adăuga celor deja existente ale companiei Wizz Air, către Londra, Bologna, Milano - Bergamo, Roma - Ciampino şi Veneţia, şi ale companiei Tarom, către Torino şi Bucureşti. Mai mult, de anul acesta nu mai puţin de trei companii vor avea zboruri charter de vacanţă către destinaţii din Turcia (Antalya şi Bodrum) şi către Grecia (Zakynthos), existând posibilitatea introducerii unei curse aeriene şi către o destinaţie din Egipt.
Pe de altă parte, şeful administraţiei judeţene anunţa recent că este spre finalizare un studiu de fezabilitate pentru construcţia unui terminal nou, cu o suprafaţă de 6.500 de metri pătraţi, astfel încât capacitatea de operare să crească de la 150 la 300 de pasageri pe oră. În acelaşi timp, Gheorghe Flutur a amintit şi de faptul că numărul de pasageri înregistraţi pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” a fost de aproape cinci ori mai mare decât în anul 2016, el remarcând şi o creştere semnificativă a numărului de cetăţeni ucraineni care au zburat de la Suceava. Flutur a arătat că în 2017 pe aeroportul sucevean au fost înregistraţi 262.165 de pasageri, în timp ce în 2016 numărul acestora a fost de aproximativ 57.000.
Wizz Air a amânat aducerea unui al doilea avion pentru a opera curse de pe Aeroportul Iaşi
În comparaţie cu Suceava, Aeroportul Internaţional Iaşi a fost „zguduit” la finalul anului trecut de un adevărat scandal general de demiterea din funcţie a directorului aeroportului, Alexandru Anghel. Astfel, ziarul BZI scria la finalul lui 2017 despre un „Scandal monstru la conducerea Aeroportului Internaţional Iaşi. Atacuri dure între şefii instituţiei lăsate cu demiteri din funcţie”, în timp ce ziarul electronic www.jurnalvirtual.roremarca faptul că „În timp ce la Iaşi PSD e interesat doar de funcţiile de la aeroport, la Suceava sunt anunţate noi zboruri”. În articolul cu acest titlu se aminteşte de noile zboruri pe care compania Cobrex Trans le va opera de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” Suceava, în timp „la Iaşi lucrurile par blocate la aeroport”, având în vedere că Wizz Air a amânat pentru luna iulie introducerea a şase zboruri noi, iar compania Blue Air nu va mai aduce un avion la baza din Iaşi. „Mai mult, şeful CJ Iaşi, Maricel Popa, pare mai interesat de punerea unor persoane obediente în fruntea aeroportului, în loc să se ocupe de noi investiţii”, se mai arată în articolul celor de la www.jurnalvirtual.ro. De precizat că Wizz Air a transmis oficial că toate cele şase zboruri noi anunţate în vara anului trecut, către Eindhoven (Olanda), Billung (Danemarca), Paris – Beauvais (Franţa), Dortmund (Germania), Malmo (Suedia) şi Salonic (Grecia), au fost amânate. De asemenea, potrivit celor de la Radio Iaşi, Wizz Air a precizat că a amânat din motive comerciale aducerea unui al doilea avion care să opereze curse de pe Aeroportul Iaşi. De acest moment ar putea profita Suceava, care şi-ar putea dezvolta activitatea pe parcursul acestui an, de altfel preşedintele Consiliului Judeţean Suceava anunţând deja că există discuţii şi cu alte companii aeriene pentru a introduce noi zboruri de pe Aeroportul „Ştefan cel Mare”.