Chiar înainte ca vacanţa de iarnă să-şi intre în drepturi, Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului a găzduit cea de-a V-a ediţie a Concursului de Dezbateri Academice „Bucovina Open”, competiţie adresată elevilor de liceu din judeţul Suceava.
Fiecare dezbatere a presupus o confruntare pe o anumită temă, între două echipe, pro şi contra, şi un arbitru care a decis care parte a fost mai convingătoare.
Temele („moţiuni” în limbajul dezbaterilor) au fost provocatoare şi de actualitate: dreptul părinţilor de a refuza vaccinarea obligatorie a copiilor, dacă Arabia Saudită ar trebui să retragă cetăţenia acordată robotului, dacă Parlamentul ar trebui să dezvăluie populaţiei eventuale dovezi cu privire la sfârşitul lumii.
Ierarhia echipelor a fost condusă de Clubul Logos, de la Colegiul Naţional „Nicu Gane” Fălticeni (Delia Hudiţă, Florina Solcanu, Roberta Roman), arbitru - Laura Zancu, urmat de Clubul Shotgun CNPRSV 2.0, de la Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava (Ecaterina Găitan, Andra Tofan, Ionuţ Cătălin), arbitru - George Boca.
Clasamentul individual al participanţilor i-a plasat pe primele trei poziţii pe Şerban Oşlobanu (Colegiul „Nicu Gane” Fălticeni), Răzvan George Tîmpescu (Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava) şi Andra Tofan (Colegiul „Petru Rareş” Suceava).
Locurile 4 şi 5 au fost ocupate de Ecaterina Găitan şi Ionuţ Cătălin Panţîru, ambii de la Colegiul „Petru Rareş”.
În cadrul concursului au participat 54 de liceeni din judeţ, organizaţi în 18 echipe, care au reprezentat liceele: „Nicu Gane” Fălticeni, „Petru Rareş” Suceava, „Alexandru cel Bun” Gura Humorului, „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuţi, „Spiru Haret” Suceava, „Mihai Eminescu” Suceava, „Dragoş Vodă” Câmpulung, Militar „Ştefan cel Mare” Câmpulung, Silvic „Bucovina” Câmpulung, Tehnic Rădăuţi.
Competiţia a fost iniţiată de Centrul de Studii Sociale şi Educaţie Civică, în parteneriat cu Colegiul ”Alexandru cel Bun” Gura Humorului şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava. Potrivit organizatorilor, evenimentul are ca scop formarea tinerilor în vederea dezvoltării unui spirit critic prin argumentare, comunicare eficientă şi promovarea valorilor democratice şi a cetăţeniei active. În ceea ce priveşte temele de discuţie, concursul Bucovina Open se remarcă prin moţiuni incitante şi de actualitate ce oferă elevilor şansa de a-şi confrunta ideile pe subiecte din sfera economiei, ale drepturilor omului, şi nu numai.