”Laboratorul de învăţare alternativă” Ciumârna, un proiect de tip after school implementat de Asociaţia Proiect Pro Europa Vatra Moldoviţei, a obţinut trofeul „Proiectul Voluntariat al anului în domeniul Educaţie” în cadrul Galei Naţionale a Voluntarilor 2017. După cum a spus profesoara Daniela Ceredeev, directoarea Liceului Tehnologic „Vasile Cocea” Moldoviţa, iniţiatoarea acestui proiect, „520 de elevi din satele comunei Vatra Moldoviţei au înţeles ce înseamnă egalitate de şanse la educaţie prin participarea la un program coerent şi structurat de învăţare alternativă pentru copii şi tineri. Recunoştinţă, preţuire şi mult drag finanţatorilor proiectului Laborator de învăţare alternativă, Fundaţia Vodafone România şi Fundaţia Sprijin Comunitar (FSC) şi tuturor voluntarilor implicaţi în activităţile de tip after school”.
520 de elevi din satele comunei Vatra Moldoviţei au participat la proiect
Proiectul ”Laboratorul de învăţare alternativă” le-a oferit celor 520 de elevi din satele comunei Vatra Moldoviţei egalitate de şanse la educaţie, prin desfăşurarea unui program coerent, structurat şi complex de învăţare alternativă pentru copii şi tineri (mentorat profesori-elevi, tutoriat elevi-elevi şi coaching), de dezvoltare personală şi profesională şi de stimulare a performanţelor şcolare, centrat pe nevoile individuale de formare ale fiecărui copil, pe descoperirea abilităţilor şi dezvoltarea celor opt competenţe cheie.
Pe parcursul anului şcolar, au fost organizate săptămânal activităţi de învăţare interactivă, alternativă şi lunar au fost organizate activităţi de timp liber, ateliere de creaţie, de meşteşuguri tradiţionale. Merită felicitări întreaga echipă a proiectului Laborator de învăţare alternativă de la Asociaţia Proiect Pro Europa, câştigătorii premiului pentru Proiectul de Voluntariat al Anului în Domeniul Educaţie. La acest proiect au lucrat 50 de voluntari, circa 10.000 de ore.
Îmbunătăţirea performanţelor şcolare, progrese în ceea ce priveşte dezvoltarea emoţională a copiilor
Prof. Rozalia Loghin, de la Şcoala Primară Valea Stânei, a spus că „între aspectele pozitive remarcate la elevii care au participat la toate activităţile derulate de-a lungul celor 10 luni de proiect se numără: îmbunătăţirea performanţelor şcolare, progrese în ceea ce priveşte dezvoltarea emoţională, descoperirea unor aptitudini personale, perfecţionarea exprimării orale”. Proiectul Laborator de învăţare alternativă, a mai spus profesoara Rozalia Loghin, a fost cel mai frumos ,,dar” pe care Asociaţia Proiect Pro Europa „ni l-a oferit în acest an şcolar”. „A fost bucuria începutului de săptămână, pentru că lunea era ziua în care se derulau activităţile la şcoala noastră. Acestea ofereau elevilor mei optimism şi plăcerea de a veni la şcoală cu o stare de confort. Ca profesor, acest proiect a fost un prilej de reflecţie asupra nevoilor reale ale copilului din zilele noastre, asupra factorilor care condiţionează psihologic învăţarea. Consider că educaţia nonformală, ca parte a conceptului modern despre educaţie, este o completare esenţială şi de neînlocuit a educaţiei formale”, a conchis Rozalia Loghin.