Anul 2017 se încheie cu veşti bune privind drumul naţional care leagă Suceava de Maramureş, prin localităţile Ciocăneşti şi Cârlibaba, aflat în stare deplorabilă de foarte mulţi ani. Lucrările din ultimele luni s-au desfăşurat într-un ritm susţinut, cu precădere pe tronsonulIII, de la Valea Stânei – Cârlibaba şi până la Şesuri, la limita judeţului Suceava cu Maramureş. Pe acest tronson s-a lucrat începând din luna mai a anului 2017, în jur de şase luni de zile, iar stadiul fizic al lucrărilor de modernizare a ajuns la aproape 50%. Concret, s-au realizat lucrări de reciclare a straturilor asfaltice existente, plus turnarea stratului de legătură, lucrări de poduri şi lucrări hidrotehnice (5 poduri), podeţe laterale şi transversale ale drumurilor (97), lucrări de consolidare, pe aproximativ 2000 metri, accese la proprietăţi, parcări, staţii de autobuz, rigole pentru colectarea, evacuarea şi dirijarea apelor meteorice, plus protecţie şi relocare utilităţi electrice.
În ceea ce priveşte al doilea tronson din judeţul nostru - tronsonul IV, de la Valea Stânei, prin Ciocăneşti, până la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, lucrările au putut fi începute abia din luna septembrie, după ce a fost obţinut avizul de la proiectantul lucrării. Timpul fiind scurt, pe acest tronson s-a lucrat mult mai puţin. Chiar şi aşa s-a lucrat la podeţe laterale şi transversale, stadiul fizic al lucrărilor executate apropiindu-se de 10%
Pe ambele tronsoane lucrează un consorţiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL şi SC Rutier-Conex XXI SRL).
Firmele au câştigat licitaţia organizată de Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Dacă se va asigura finanţarea, DN 18 poate fi terminat în 2018
Specialiştii în domeniu spun că dacă finanţarea va fi asigurată în acelaşi ritm, sunt şanse mari ca la finele lui 2018 drumul să fie finalizat. În această ipoteză fericită, se va putea lucra din primăvara lui 2018, imediat ce vremea va permite, pe ambele tronsoane. Firmele care lucrează au demonstrat deja în acest an că au forţa de muncă necesară pentru a lucra în ritm intens. De precizat şi că lucrările care se fac la DN 18 sunt de modernizare capitală, de la structura drumului şi până la amenajări adiacente, podeţe, parapete de protecţie etc.
Ani de zile de deziluzii legate de acest drum
DN 18, cunoscut ani de zile ca unul din cele mai proaste drumuri naţionale din ţară, a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea teoretic asigurată încă din anul 2011, iar pe tronsonul Moisei-Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei israeliene Shapir. Această firmă avea ca termen de finalizare a lucrărilor data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. Ani de zile DN 18 a fost doar cârpit cu plombe, care nu au avut însă prea multă eficienţă din cauza degradării accentuate.