Un nou accident s-a produs sâmbătă în „curba morţii” de la Prisaca Dornei, după ce un microbuz care circula cu viteză prea mare nu şi-a mai putut continua drumul pe carosabil şi s-a răsturnat în curtea unui localnic după ce în prealabil a lovit un stâlp de beton.
Accidentul s-a petrecut în jurul orei 10.00, când un microbuz condus de un bărbat în vârstă de 57 de ani, din Sângeorz-Băi, judeţul Bistriţa-Năsăud, care se deplasa din direcţia Câmpulung Moldovenesc spre Vama, nu a mai putut fi ţinut sub control. Pentru cele şase persoane care se aflau în interior au urmat clipe de coşmar. Maşina a lovit un stâlp de la reţeaua de iluminat, iar apoi s-a răsturnat într-o curte.
La faţa locului au fost trimise un echipaj pentru descarcerare, două ambulanţe SMURD şi trei ambulanţe ale Serviciului Judeţean, dar, din fericire, accidentul nu s-a dovedit a fi unul foarte grav. Patru dintre pasageri au scăpat doar cu o sperietură pe cinste, în timp ce alte două persoane, o femeie de 50 de ani şi o alta de 48 de ani au fost transportate la Spitalul Municipal Câmpulung Moldovenesc.
Şoferul a fost testat cu aparatul etilotest, care a arătat valoarea 0, dar chiar şi aşa a fost condus la spital unde i s-au prelevat probe de sânge. Din primele cercetări, vinovat de producerea accidentului este şoferul microbuzului, care nu a redus suficient de mult viteza pentru a evita impactul cu stâlpul şi mai apoi răsturnarea autovehiculului.
Curba în care s-a petrecut accidentul de sâmbătă pare una blestemată. În ultimii ani acolo s-au înregistrat mai multe accidente, două dintre ele extrem de grave.
În aprilie 2015, un autotren încărcat cu cherestea, în cabina căruia se aflau trei oameni, s-a zdrobit de o casă situată în curba de la Prisaca Dornei de pe drumul european care leagă Moldova de Ardeal. Din nefericire, toate cele trei persoane aflate în interiorul camionului şi-au pierdut viaţa.
În aceeaşi curbă, în mai 2013, un autotren încărcat tot cu cherestea s-a răsturnat în curtea aceleiaşi case. Şi de această dată s-au înregistrat victime umane, bilanţul fiind de patru morţi.
După accidentul din 2015, pe zona respectivă de drum s-au impus restricţii de viteză de 30 km/h, precum şi benzi rezonatoare. De asemenea, a fost montată o maşină de poliţie din tablă. Toate aceste măsuri au vizat tragerea unui semnal de alarmă în rândul şoferilor pentru a reduce viteza şi a evita accidentele rutiere. Din păcate, se pare că pentru unii dintre şoferi regulile sunt făcute doar pentru a fi încălcate.